Idol 2007

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • drd
    • March 2004
    • 5586

Ursprungligen postat av Malinitzi
    Det var exakt vad jag skrev i en blogg. Amanda är så ung och med rätt skolning kommer hon att gå långt. Sen anser jag att drd:s elaka personkommentar kan ramla ner i halsen på honom...Han hade platsat i juryn! Marie är en mycket bra sångerska men saknar Amandas många egenskaper som utstrålning, humor och personlighet...kommer vi att få höra mer av.

Usch ja stygga mej

Ska nog söka till juryn nästa år för damn som det ska sågas då

Alltså visst tusan har nog amanda det som kan krävas att lyckas på scen men då får hon se till att ordna en röst först, artisteriet med publikfrieri o.s.v det kan hon ju redan

Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

Kommentar

• Katharina
      • December 2006
      • 4045

Ja, visst är det bra att vara lite annorlunda som Amanda men ni har ju helt missat den viktigaste egenskapen (förutom att kunna sjunga givetvis) som är att kunna förnya sig.. Att kunna ändra stil.. Titta bara på Madonna som jag anser vara störst genom tiderna, ingen har hållit sig på topp lika länge som hon och hur mycket har inte hon förändrats både utseende, stil och musik genom åren..

Daniel och Amanda är så kufiga att man blir fascinerad men de hade bara en stil och inget mer... Visst har ju alla en stil men att inte kunna gå in i en annan stil...
      Jag var på Nacka Strands julgala igår... Där kan Marie passa in men Amanda skulle inte ens höras över musiken (som hon förövrigt inte gjorde flera gånger i Idol heller)...
      Daniel åkte ju ut för att han bara hade en stil och den var kul i början men sen tröttnade man på det där kaptensbandet...
      Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• Malinitzi
        • December 2006
        • 2088

Vad som krävs....

Ursprungligen postat av battalionP
        Jag höll på amanda, det har jag gjort ända sen hennes första audition Därför är jag så jävla glad att marie vann!!!
        Varför?? Jo för att vinnaren måste panikspela in en skiva och har nog inte så mycket att säga till om utan får sjunga redan gjorda låtar.
        Den som inte vinner däremot är helt kontraktlös och kan välja och vraka bland alla erbjudanden och kan definitivt ha något att säga till om vad gäller låtskrivande.
        Därför är jag väldigt glad att marie vann!

Marie är en grym sångerska men som flera redan sagt, men hon är en i mängden. Hon sticker verkligen inte ut någonstans! Utom när hon pratar, men då stänger jag hellre av TV:n för drygare människa får man leta efter!

Jag håller med Daniel Breitholtz(stavning?): Amanda är den idoldeltagare som har absolut störst chans att slå utomlands!

Sen att Daniel var den absolut bästa liveartisten i startfältet och att han förtjänade att vinna mer än Marie, det är en helt annan sak...

/Hans
        ....för att en artist ska slå kan man ju diskutera! Daniel hade säkert platsat som Idol om han (som Katharina sa) kastat kaptensattityden. De är ju inte helt klara artister för att de nått till final och många är ju så unga.....
        Marie glömmer jag så fort hon avslutat en låt men Amanda minns jag ända från hennes första audition! Ska bli intressant att följa deras utveckling!

Kommentar

• Hans.Lindaker
          • April 2006
          • 1837

jojo daniels kaptenbindelsattityd kan man ju disskutera.. Personligen tycker jag han använde den för länge! Det hade varit bra att ta av den efter hans sång till pappan..

MEN, kan du ärligt säga att någon var bättre än han på scen?? Visst, lite konstiga ryckningar här och där (ganska ofta) men man viste aldrig vad som skulle hända. Han och amanda stod i en klass för sig. Dock tror jag inte daniel kommer komma så långt...

Nej fy f*n, jag har blivit något jag svurit att aldrig någonsin bli! En idolmänniska.,.,., Inte nog med att jag såg varenda j*vla avsnitt av skiten, här sitter jag och skriver om det i ett forum. Hur kunde detta hända????????????

/Hans
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

Kommentar

• Malinitzi
            • December 2006
            • 2088

jojo daniels kaptenbindelsattityd kan man ju disskutera.. Personligen tycker jag han använde den för länge! Det hade varit bra att ta av den efter hans sång till pappan..

MEN, kan du ärligt säga att någon var bättre än han på scen?? Visst, lite konstiga ryckningar här och där (ganska ofta) men man viste aldrig vad som skulle hända. Han och amanda stod i en klass för sig. Dock tror jag inte daniel kommer komma så långt...

Nej fy f*n, jag har blivit något jag svurit att aldrig någonsin bli! En idolmänniska.,.,., Inte nog med att jag såg varenda j*vla avsnitt av skiten, här sitter jag och skriver om det i ett forum. Hur kunde detta hända????????????

/Hans
            Haha! Rolig du? Ja, tänk så man kan bli när man minst anar det. Men du, det kunde ha varit mycket, mycket värre, du kunde ha blivit en "bonde söker frumänniska"! Hemska tanke.....

Kommentar

• Guest

/Hans
              He he, lätt hänt!
              Jag skulle med fortsatt engagera mig om bara Christoffer hade tagit sig vidare.
              Men förra året vann min favorit, så det med att skämmas för att vara fantast vet jag hur det känns. Satt som klistrad framför teven hela förra hösten.
              (jag brukar dock inte öppet skryta med att jag tittar på Idol)

Kommentar

• cobra
                • December 2004
                • 1743

Kallar sig picasso men heter petterson, hallå eller!
                Fotosidan.se

Kommentar

• Malinitzi
                  • December 2006
                  • 2088

Ursprungligen postat av Anettejt
                  He he, lätt hänt!
                  Jag skulle med fortsatt engagera mig om bara Christoffer hade tagit sig vidare.
                  Men förra året vann min favorit, så det med att skämmas för att vara fantast vet jag hur det känns. Satt som klistrad framför teven hela förra hösten.
                  (jag brukar dock inte öppet skryta med att jag tittar på Idol)
                  Nej, skryta öppet med att man tittar på Idol går ju inte. Någon kan ju tro att man är helt urblåst?!?!? Undrar vilka program man kan skryta med att man tittar på då? På Spåret?

Kommentar

• Kjell Fohrman
                    Administrator

• December 2001
                    • 48148

Nej, skryta öppet med att man tittar på Idol går ju inte. Någon kan ju tro att man är helt urblåst?!?!? Undrar vilka program man kan skryta med att man tittar på då? På Spåret?
                    Om det är något att skryta med det vet jag inte, men På spåret kollar jag alltid på. Trivsamt program med en lagom svårighetsnivå för att man själv skall kunna tävla också.
                    Idol brukar jag enbart kolla på någon enstaka av uttagningsomgångarna för dom är rätt kul med tävlande som är lika bra på att sjunga som jag, med den skillnaden att jag VET att jag är totalt tondöv
                    Så om Amanda eller Marie (det var så dom hette va) var bäst har jag inte en susning om för jag har sannolikt aldrig hört dom sjunga.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Krabbis
                      • December 2007
                      • 2

ingen av marie eller amanda var värda första plats!

Kommentar

• Guest

Tja, Parlamentet! F1 säsongen, Fri-idrott t.e.x, är ju inget jag skäms över.

Kommentar

• Malinitzi
                          • December 2006
                          • 2088

På spåret....

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Om det är något att skryta med det vet jag inte, men På spåret kollar jag alltid på. Trivsamt program med en lagom svårighetsnivå för att man själv skall kunna tävla också.
                          Idol brukar jag enbart kolla på någon enstaka av uttagningsomgångarna för dom är rätt kul med tävlande som är lika bra på att sjunga som jag, med den skillnaden att jag VET att jag är totalt tondöv
                          Så om Amanda eller Marie (det var så dom hette va) var bäst har jag inte en susning om för jag har sannolikt aldrig hört dom sjunga.
                          ...är ett program jag älskar att titta på. Det är oftast så charmiga deltagare med som lyfter programmet. Eftersom jag är en tävlingsmänniska så lockar dessa program mest.
                          Tråkigt med din tondövhet. Men du kanske har ton för mycket annat bra i livet, det ena brukar kompensera det andra.....

Kommentar

• Malinitzi
                            • December 2006
                            • 2088

Yes, Anettejt!

Ursprungligen postat av Anettejt
                            Tja, Parlamentet! F1 säsongen, Fri-idrott t.e.x, är ju inget jag skäms över.
                            Friidrott och alla vita sporter är ju superkul. Säg att du tittar på det och ingen reagerar! Men om du säger att du tittar på Idol? Visst är det en märkbar skillnad? Men jag älskar unga förmågor med talang utöver det vanliga....

Kommentar

• Katharina
                              • December 2006
                              • 4045

Nej fy f*n, jag har blivit något jag svurit att aldrig någonsin bli! En idolmänniska.,.,., Inte nog med att jag såg varenda j*vla avsnitt av skiten, här sitter jag och skriver om det i ett forum. Hur kunde detta hända????????????/Hans
                              Hur kunde Daniel få stå där med sina kufa spasmer och Amanda med sitt kobenta "Mick Jagger sprattel" utan att juryn sa något om deras scenspråk medan Andreas fick skäll vad han än gjorde, de tvingade t om honom att dansa salsa.. Ingen har någonsin blivit tvingad att göra något speciellt på scen. Orättvist!!! Ut med juryn.. Jag var såååå arg, även om han inte var min favorit...

Ursprungligen postat av cobra
                              Kallar sig picasso men heter petterson, hallå eller!
                              Eller kalla sig Prince och Madonna..

Jag tycker att det är jättekul och att det sprider sång i Sverige.. Jag tycker att man oftare hör unga som sjunger och spexar på stan än förr.. Jag kommer ihåg när jag var liten och hela familjen satt framför Hylands hörna.. Det var ju familjekväll.. Vi kör det hemma med lillkillen för att han ska få liknande barndomsminnen.. Idol, Deal or no Deal, Lets Dance.. Något som fungerar för hela familjen iaf...
                              Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• 3 guppy
                                • February 2007
                                • 2068

amanda var bättre

Kommentar

Arbetssätt...