Jag blir så trött.
Att man går på det om och om igen. Man skall hålla sig borta från Comhem och telia, för de leverarar aldrig vad de lovat och har ingen support eller service...
Senaste episoden är med comhem:
Har bredband, telefon + tv från dem.
Problem:
Får bara halva hastigheten på bredbandet. Samt att det hänger sig då och då. Måste starta om modemet, vilket är en dålig deal då jag har servrar uppe, som går då jag inte är hemma... De ligger nere under denna tiden.
Tv:n flimmrar konstigt, och bilden försvinner helt ibland.
Telefonen. Kass kvalitet på ljudet, samt att det inte går att ringa in / ut när modemet hänger sig. Något som tar tid att upptäcka. Tur att man har mobil.
lösning från comhem.
Testa bredbandsuppkopplingen på tptest. En skittjänst som aldrig fungerat särkskilt bra. Ger mig fel siffor. Men dessa vill ha ha ändå! 3 tester utspridda på dagen!
"Vi vet att modemet hänger sig ibland" säger comhem. Är det en lösning? Ursäkt?
De kan komma och kolla på problemen, fick jag lovat efter 10-15 samtal. Men var beredd på att DU! kommer behöva betala felsökningsavgiften om problem ligger på DIN sida. (Bra att de upplyser om det i alla fall)
Nu är jag i sista fasen efter 5-6 timmars telefontid med dem. En tekniker ska komma hem. Under kontorstid samt att den kan komma när som helst under ett tretimmars spann. Måste alltså ta ledigt från jobbet / allt jobba hemifrån (vilket jag inte kan göra när bredbandet är dött). Om jag ska följa alla böcker så blir det runt 750:- förlust för mig på 3 timmar, bara för att comhem inte kan erbjuda en bra service. Deras ursäkt för detta. "När man beställer en sotare så vill denna också komma inom ett tretimmarsspann". Ja. Vad säger man. Vilken logic. Tror inte sotaren har support och garanti på skorstenen...
Blir så irriterad att man ska behöva lägga ner tid och energi på sådan här skit! Det ska bara fungera.
Usch. Synd att man har 3 hål i väggen, och att comhem är billiga. Ska bli skönt att komma bort från dem tids nog.
Så. Nu fick jag skrivit av mig
Det var skönt!
Mvh
Stefan
Att man går på det om och om igen. Man skall hålla sig borta från Comhem och telia, för de leverarar aldrig vad de lovat och har ingen support eller service...
Senaste episoden är med comhem:
Har bredband, telefon + tv från dem.
Problem:
Får bara halva hastigheten på bredbandet. Samt att det hänger sig då och då. Måste starta om modemet, vilket är en dålig deal då jag har servrar uppe, som går då jag inte är hemma... De ligger nere under denna tiden.
Tv:n flimmrar konstigt, och bilden försvinner helt ibland.
Telefonen. Kass kvalitet på ljudet, samt att det inte går att ringa in / ut när modemet hänger sig. Något som tar tid att upptäcka. Tur att man har mobil.
lösning från comhem.
Testa bredbandsuppkopplingen på tptest. En skittjänst som aldrig fungerat särkskilt bra. Ger mig fel siffor. Men dessa vill ha ha ändå! 3 tester utspridda på dagen!
"Vi vet att modemet hänger sig ibland" säger comhem. Är det en lösning? Ursäkt?
De kan komma och kolla på problemen, fick jag lovat efter 10-15 samtal. Men var beredd på att DU! kommer behöva betala felsökningsavgiften om problem ligger på DIN sida. (Bra att de upplyser om det i alla fall)
Nu är jag i sista fasen efter 5-6 timmars telefontid med dem. En tekniker ska komma hem. Under kontorstid samt att den kan komma när som helst under ett tretimmars spann. Måste alltså ta ledigt från jobbet / allt jobba hemifrån (vilket jag inte kan göra när bredbandet är dött). Om jag ska följa alla böcker så blir det runt 750:- förlust för mig på 3 timmar, bara för att comhem inte kan erbjuda en bra service. Deras ursäkt för detta. "När man beställer en sotare så vill denna också komma inom ett tretimmarsspann". Ja. Vad säger man. Vilken logic. Tror inte sotaren har support och garanti på skorstenen...
Blir så irriterad att man ska behöva lägga ner tid och energi på sådan här skit! Det ska bara fungera.
Usch. Synd att man har 3 hål i väggen, och att comhem är billiga. Ska bli skönt att komma bort från dem tids nog.
Så. Nu fick jag skrivit av mig

Mvh
Stefan
Kommentar