Hjortgatans zoo är det en Skämt Butik eller vad

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bogus
    • March 2004
    • 21

    Hjortgatans zoo är det en Skämt Butik eller vad

    Jag undrar om det är någon mer som har fått en sändning med
    skräp från Hjortgatans Skämt Artiklar.

    Fick min beställning från hjortgatans zoo idag
    och gissa om jag blev f*rbannad när jag såg växterna
    som jag hade beställt.

    Det är rena skämtet plus en skymf för dom Zoo Affärer som verkligen försöker hålla sina leveranser.

    Paketet var post stämplat 20040505 Herrljunga

    Se bilder på länken nedan.

    http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=174700&gid=194588
  • Marie J
    • January 2004
    • 10616

    #2
    Har beställt där ifrån flera gånger och aldrig fått något sånt.

    Fy vad tråkigt för dig!
    /Marie.

    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator


      • December 2001
      • 48148

      #3
      Tycker att du i första hand skall ta kontakt med leverantören - misstag kan vi alla begå och dessutom kan ju saker ha hänt under transporten.
      Det viktiga är ju att det hela utreds så att det inte upprepas.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • masse_86
        • January 2003
        • 301

        #4
        Jag har beställt därifrån många gånger och varit mycket nöjd!!! De har varit mycket service minded! Kontakta Hjortgatans så ska de nog ordna ersättning!!!
        Det mesta går att fixa själv!!!
        //Masse

        Kommentar

        • Bogus
          • March 2004
          • 21

          #5
          Jag har kontaktat honom via mail men jag har inte fått
          något svar.
          Det var det första jag gjorde efter att jag fotograferat
          påsen med innehåll.

          Kommentar

          • oveb
            • January 2004
            • 2577

            #6

            Vadå kontakta dem !!

            Jag har ringt flera ggr varje dag under 2 veckors tid och aldrig fått ngt svar.

            Har dessutom skickat mejl utan att få ngt svar då heller !

            De säljer produkter jag behöver men skärper de sig inte så är det nog sluthandla där. Får väl börja köpa 25-kilos säckar med PMDD i sådanafall och ta upp konkurensen med ... (skämt)



            Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

            Kommentar

            • Joacim
              • December 2003
              • 964

              #7
              Min uppfattning av Hjortgatan är ganska bra. Visst blev det en fördröjning av leveransen pga sjukdom men efter jag gnällt lite så fick jag kompensation. Produkterna jag fått därifrån har hållit hög kvalitet de 2 gånger jag beställt.

              Egentligen är det enda jag vill "gnälla" lite över just leveranserna och det udda systemet de använder. (beställ innan denna tid och så skickar vi nästa vecka) Jag är van vid snabba leveranser över nätet oavsett från vilket land jag handlar. Å andra sidan handlar jag bara växter från ett ställe.

              /J
              Det finns 10 sorters människor här på jorden.
              De som förstår binära tal och de som inte gör det.

              Kommentar

              • Bogus
                • March 2004
                • 21

                #8
                Jag ska aldrig mer handla Av Skämtbutiken
                Hjortgatans zoo

                Och du oveb jag har skickat mail som fan i några
                dar till dom och han svarade på dom men det va massa
                undan flykter hela tiden det låg på posten och så.
                Men det va väl för att jag hade förbetalt som han skickade
                och svarade på mailen för hade han inte skickat grejerna
                nu så hade jag anmält honom för bedrägeri.

                Kommentar

                • Holmby
                  • February 2004
                  • 1118

                  #9
                  Det hjälper inte att gnälla här och sprida missnöje, det ger inte snabbare svar eller finare växter. Passar det inte er att handla där, så strunta i det då. Vi andra har ingen glädje av att veta det.
                  Jag har beställt från Hjortgatans och fått fina varor.

                  Jag försökte också få mailkontakt med Hjortgatans av olika anledningar vid en av mina ordrar och jag fick inget svar.
                  Sedan läste jag igenom de instruktioner som finns på sidan en gång till och sedan en gång till. När jag sedan skrev till Hjortgatans fick jag svar dagen efter, och det är bättre än hos många andra företag/institutioner.
                  Hjortgatans webbplats erbjuder ju också så mycket mer än en webbshop. Där finns massor med nyttig information om växter mm.

                  Jag kommer definitivt beställa från Hjortgatans igen när de väl får hem de växter jag är intresserad av - bland annat javamossa och Vallisneria natans.

                  Kommentar

                  • Marie J
                    • January 2004
                    • 10616

                    #10
                    Smaken är som baken, delad.

                    Jag ska fortsätta att handla av Hjortgatans. Alla kan göra fel. Nej inte jag förstås =)
                    /Marie.

                    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                    Kommentar

                    • BluesBoy
                      • January 2004
                      • 2559

                      #11
                      Det hjälper inte att gnälla här och sprida missnöje, det ger inte snabbare svar eller finare växter. Passar det inte er att handla där, så strunta i det då. Vi andra har ingen glädje av att veta det.
                      Håller med dig i stort Holmby. Många diskussioner i forumet mynnar dock ut i en rekommendation att beställa från Hjortgatans. Detta gäller väl framför allt växtgödning kanske. Det kan ju vara bra att veta om att leverantören har struligt och man får förvänta sig leveranstid av 1-2 månader istället för någon vecka (har inte sett någon information på deras hemsida).
                      Det är ju uppenbart att de har stora problem sedan något halvår eller så och jag förmodar att det kommer att bli bättring snart. Att fortsätta så här i långa loppet är ohållbart. Själv väntar jag på leverans sedan 7:e april. Tidigare leveranser i år har tagit lika lång tid, innehålt fel varor men alla växter har varit mycket fräscha.

                      BluesBoy
                      http://www.bluesboy.se

                      Kommentar

                      • Tropfrog
                        • October 2002
                        • 8083

                        #12
                        Ursprungligen skickat av Bogus
                        Jag ska aldrig mer handla Av Skämtbutiken
                        Hjortgatans zoo

                        Och du oveb jag har skickat mail som fan i några
                        dar till dom och han svarade på dom men det va massa
                        undan flykter hela tiden det låg på posten och så.
                        Men det va väl för att jag hade förbetalt som han skickade
                        och svarade på mailen för hade han inte skickat grejerna
                        nu så hade jag anmält honom för bedrägeri.
                        Detta inlägget förekommer 2 gånger i tråden. Men hur jag än försöker så förstår jag inte vad det står där. Kan det vara så att hjortgatan inte heller förstår vad du skriver i dina mail? i sådanna fall så är det ju inte konstigt om dom inte svarar.
                        MVH
                        Magnus
                        min zoon

                        Kommentar

                        • Spijer
                          • February 2004
                          • 226

                          #13
                          Ursprungligen skickat av Holmby
                          Vi andra har ingen glädje av att veta det.
                          Det är ju precis det vi har, om en butik missköter sig så är det klart att man ska klaga och låta andra veta det. Jag skulle aldrig acceptera en så lång leverans ifrån en internet butik, speciellt om det kanske inte är bra grejor som väl kommer fram sen.

                          Kommentar

                          • Bogus
                            • March 2004
                            • 21

                            #14
                            Ursäkta att jag skriver lite slarvigt
                            men jag har varit så F*rbannad halva dagen
                            Pga växterna jag beställde.
                            Angående att det kom med 2 gånger var att jag uppdaterade
                            sidan när jag backade tillbaka.
                            Jo jag fick svar men Oveb fick inga svar på sina mail
                            till Hjortgatans

                            Kommentar

                            • Holmby
                              • February 2004
                              • 1118

                              #15
                              Hmm, okej då. Jag uttryckte mig kanske lite dumt.

                              Men det finns olika sätt att skriva om sina erfarenheter.

                              Är det förresten inte så att Hjortgatans skickar ett mail med postens kollinummer så att man kan följa paketet på posten.

                              Jag har ju otroligt svårt att tro att Hjortgatans skickat förtvinade växter... Jag och ett flertal i detta forum har bara fått fina växter. Det finns säkert en bra förklaring

                              Kommentar

                              Arbetssätt...