Kna man ha endlers med dessa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hedde73
    • February 2007
    • 91

    Kna man ha endlers med dessa?

    Jag har en massa endlers plus yngel som simmar omkring i mitt räkkar o min mamma var väldigt sugen på några, men jag blev lite osäker på om dom går att ha i hennes akvarium. I akvariet har hon idag svärdbärare, kampfisk, neontetror och en pratbotia. Det är väl mest botian jag undrar om hon kan ha tillsammans med endlers.
  • Flaxss
    • November 2008
    • 1718

    #2
    Botioan är inga problem dom äter inte guppy, däremot kampfisken ''kan'' äta guppy som får plats i munnen och tetrorna äter ynglen.

    annars finns där mycket växter så klarar sig några yngel och dom kan gömma sig om så behövs.

    Kommentar

    • miaz
      • March 2007
      • 171

      #3
      Endlers brukar vara väldigt produktiva och klara sig bra i de flesta sällskap. Tipsa henne också om att skaffa fler Praktbotior, de mår inte bra av att vara ensamma...

      Kommentar

      • Charlottis
        • December 2007
        • 579

        #4
        Ursprungligen postat av miaz
        Endlers brukar vara väldigt produktiva och klara sig bra i de flesta sällskap. Tipsa henne också om att skaffa fler Praktbotior, de mår inte bra av att vara ensamma...
        Precis! Praktbotior är en stimfisk och man ska helst ha minst 5-6st. Plus att akvariet ska vara minst 250 liter!

        Kommentar

        Arbetssätt...