Begraver fiskar sina kompisar? xD

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • iknor
    • February 2009
    • 59

    Begraver fiskar sina kompisar? xD

    För länge sedan hade jag två algätare i mitt akvarium. En dag försvann den ena och jag tänkte inte så mycket på det. Jag antog att den hade dött och att nån i familjen hade spolat ner den.

    Jag har nyligen möblerat om lite i akvariumet, och bland annat flyttat på en halv kruka som ligger på botten. Inne i den här krukan har 2 ciklider börjat göra ett hål (och de försöker skapa Mount Everest utanför). De har säkert flyttat 5 dl grus ^^
    Hursomhelst, de har nu kommit till botten, 5 cm ner i akvariegruset.
    När jag kollar in i deras lilla bo ser jag - den försvunna algätaren! :O (död såklart). Jag tror iaf att det är den, jag kan inte se riktigt, pga vinkeln, och jag vill inte hålla på och gräva runt där nu när de snart ska föröka sig.

    Men.. hur i h****e har den hamnat där, 5 cm ner i gruset? :S
    Jag har inte gjort någon storstädning på länge, så jag kan inte ha rört om i gruset...

    Jag fattar verkligen ingenting :P
  • Antee
    • September 2007
    • 165

    #2
    Det kan inte vara så att den har krupit in och dött och sedan har cikliderna börjat att leka och grävt runt den bara?
    Sanden går lätt för dom att få ut men fisken blir nog kvar...
    240 liter Sajica, scalarer och purpuhuvudsbarber.
    112 liter Palettciklid och för tillfället Snäcklekare (multisar), albinoancistrusar.
    112 liter Kakaduaciklid , fjärilsciklid och ancistrusar.
    30 liter körsbärsräkor och ancistrusyngel.

    Kommentar

    • Guest

      #3
      Mina kusiners ancistrusar grävde oxo ner sig och dog sen.

      Kommentar

      • iknor
        • February 2009
        • 59

        #4
        Ursprungligen postat av Antee
        Det kan inte vara så att den har krupit in och dött och sedan har cikliderna börjat att leka och grävt runt den bara?
        Sanden går lätt för dom att få ut men fisken blir nog kvar...

        Krupit in vart? Krukan låg inte där när fisken dog, jag hade ju som sagt möblerat om lite.

        Men det var tydligen falskt alarm, det visade sig vara ett fossil i exakt samma färg som algätaren ^^
        Jag skyller på mörkret och den dåliga vinkeln

        Kommentar

        • Antee
          • September 2007
          • 165

          #5
          Ursprungligen postat av iknor
          Krupit in vart? Krukan låg inte där när fisken dog, jag hade ju som sagt möblerat om lite.

          Men det var tydligen falskt alarm, det visade sig vara ett fossil i exakt samma färg som algätaren ^^
          Jag skyller på mörkret och den dåliga vinkeln
          Aah, trodde krukan stod på samma ställe som när fisken levde så den kunnat krupit in och dött.
          240 liter Sajica, scalarer och purpuhuvudsbarber.
          112 liter Palettciklid och för tillfället Snäcklekare (multisar), albinoancistrusar.
          112 liter Kakaduaciklid , fjärilsciklid och ancistrusar.
          30 liter körsbärsräkor och ancistrusyngel.

          Kommentar

          Arbetssätt...