Nya fiskar! Asien

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Naugthy
    • February 2008
    • 531

    Nya fiskar! Asien

    Mina fiskar kommer att vara borta den 20/2 så då ska jag fräsa bort till Akvarielagret och köpa nya fiskar. Vet att jag absolut ska ha tigerbarber. Nu behöver jag hjälp med att hitta fiskar som kan bo tillsammans med tigrar och som kommer från Asien, då jag ska ha lite asien biotop.
    "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
    "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh
  • Flaxss
    • November 2008
    • 1718

    #2
    jag tycker du ska fundera över Tigerbarben. köp istället Fembandsbarb den liknar Tigerbarb men är snällare, vackrare, biter inte fenor. har du inte Tigerbarben kan du också välja mer fisk. ska du ha Tigerbarb så funkar det inte så bra med Gurami och fiskar med långa fenor.

    hur många liter är det på?

    Kommentar

    • Naugthy
      • February 2008
      • 531

      #3
      Akvariet är på 450 l och jag är medveten om att tigrarna kan vara lite elaka men om man har tillräckligt många så bryr dom sig inte om andra fiskar. Jag ska runt 20 st.
      "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
      "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

      Kommentar

      • Flaxss
        • November 2008
        • 1718

        #4
        jag har ingen positiv erfarenhet av dom. men 20st låter bra.

        kanske ett stim av någon Rasbora eller Jättedanio (täckväl) , eller om du har någon annan Barb finns ju många vackra. jag hade inte haft någon Gurami men du kan ju annars prova någon större Gurami.

        en grupp av Indisk Glasmal (minst 5st)

        på botten kan du ju ha några grönlingar exempel Praktbotia, Yasuhikotakia morleti (botia morleti)

        dessa fiskar tycker jag är lätta och vackra.

        annars kan du ju ha ett gängt av Silverhaj

        Kommentar

        • Naugthy
          • February 2008
          • 531

          #5
          Jag tror att jag kanske ska ha några pakistan botier eller khulii ålar på bottnen.
          "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
          "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

          Kommentar

          • Flaxss
            • November 2008
            • 1718

            #6
            jag tror Kuhlii försvinner i ett så stort kar. men skaffar du ett stort antal så har du lättare att se dom.

            Kommentar

            Arbetssätt...