Slöjstärt och Röd juvel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Naugthy
    • February 2008
    • 531

    Slöjstärt och Röd juvel

    Hade tänkt att göra om i 450 l akvariet och ha slöjstärtar. Nu är det så att jag oxå har ett röd juvelciklid par som jag gärna vill ha kvar. Kan dom gå ihop med slöjstjärtarna? Och tempen borde väll gå bra då slöjjisarna vill ha 20-25 grader och juvelerna vill ha 23-25 grader. Vet inte hur det är med växter och så....
    "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
    "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Kan bara säga en sak, glöm det!
    Slöjisarna har nog en vecka att leva med den kombinationen.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Naugthy
      • February 2008
      • 531

      #3
      nån annan fisk jag kan ha med slöjisar?
      "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
      "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

      Kommentar

      • Auroraswe
        • November 2007
        • 55

        #4
        Jag håller mina rödjuveler med alla möjliga fiskar. Inga problem om dem inte är för små såklart (mina tar åt sig girigt när jag matar med levandesmåfisk). Klart dem blir aggro när dem har rom eller yngel men annars är dem snälla mot alla andra. Fiskar jag haft/har med dem är Kongotetror, Bosemanis regnågsfisk, Olika Ctenopomor, små gäddciklider, Channa Bleheri, Sprutfisk, Fjärilsfisk, Tigerbotia, mfl. Men jag vet ju inte slöjstjärtar är ju rätt sega. Kanske blir mobbade av cikliderna. Andra fisakar man kan ha med slöjstjärtar har jag inte riktigt koll på? Molly? Platy? guppy?
        www.myspace.com/auroraswe

        Kommentar

        Arbetssätt...