Hejsan, jag köpte två slöjstjärtar för ca 3 månader sedan, den ena dog så jag åkte och köpte 3 st black molly honor och 1 hane. Och såklart en ny fin slöjstjärt. När vi släppt i dom nya fiskarna så "hackade" mollysarna på min äldsta slöjstjärt, nu ett dygn senare kommer jag hem och ser min äldsta sjöjstjärt död bakom en växt och inälvorna sticker ut. jag är jätte arg! Dom sa i affären att mollysarna är trevliga fiskar och passar bra ihop med slöjstjärt. vad skall jag göra? dom kanske ger sig på den nya slöjstjärten nu? och inte nog med det så köpte jag idag 4st små tetror som kommer se ut som små godisar för mollysarna...:S
Black molly dödade min slöjstjärt
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Har oxå haft "elaka" mollysar!
De gav sig på våra guppys och fick flytta till de andra mer agressiva akvariet med tigerbarb och malar. Gick jättebra, inget bråk alls - men de tog vår favorit guppyhane innan flytten, svårt att förlåta, gnagde sönder fenor mm - slakt.
Jag hade dåligt samvete för att jag gav dem till de "elaka" karet men som sagt passade de bättre i det, inga problem, alla kom överens!Måtte våra vattenänglar trivas! -
Slöjguppy, och särskilt slöjstjärtar, är tacksamma mål, då de simmar ganska dåligt (slöjguppyhanar på grund av sina framodlade stora stjärtfenor, slöjstjärtar på grund av sin onormalt böjda rygg och sina dubbla stjärtfenor), och därmed nog kan ge andra fiskar intrycket att de är skadade, och därmed kan vissa fiskar ge sig på dem. Naturens lag, så att säga, och i naturen skulle nog vare sig slöjguppy eller slöjstjärtar klara sig särskilt länge.Senast redigerad av Shepard; 28 November 2008, 21:36."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
Kommentar