Siamesisk algätare vs. Otocinclus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mahonki
    • November 2008
    • 65

    Siamesisk algätare vs. Otocinclus

    Vilken art är "bäst"?

    Siamesisk algätare eller Otocinclus?

    De ska gå ihop med Guldgurami, Fjärilciklid och Fembandsbarb hade jag tänkt... i ett 240 liters kar.
  • LoGeek
    • September 2008
    • 1651

    #2
    Ursprungligen postat av Mahonki
    Vilken art är "bäst"?

    Siamesisk algätare eller Otocinclus?

    De ska gå ihop med Guldgurami, Fjärilciklid och Fembandsbarb hade jag tänkt... i ett 240 liters kar.
    Bäst på vad?

    Vill du t.ex. bli av med tofsalger så är Siamesisk algätare bäst. Men det beror som sagt helt på vad du är ute efter...

    Kommentar

    • Mahonki
      • November 2008
      • 65

      #3
      Jag behöver en renhållare som går bra med de andra arterna som jag räknat upp. Vad har Siamesisk algätare och Otocinclus för nackdelar resp. fördelar?

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Siamensis blir större, men inte jättestora, 10-15 cm ungefär. De är nog svårare på yngel, i och med att de är mer "frisimmande" än Otocinclus. Å andra sidan är de som sagt bra på tofsalger, och de är heller inte lika känsliga. Båda verkar föredra att vara i grupp.

        Om du inte är ute efter att en massa yngel ska klara sig i akvariet (men det gör de nog inte ändå, med tanke på de övriga fiskarna), så är nog siamensis det säkraste valet.

        Kolla bara så att det är siamensis du får, eftersom t.ex Flying Fox ibland säljs som siamensis.
        Senast redigerad av Shepard; 20 November 2008, 16:50.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Mahonki
          • November 2008
          • 65

          #5
          Aj då, "Siamensis"... trodde den hette "Siamesisk". Jag får göra i ordning ett yngelkar så småningom om de nu riskerar att bli uppätna.

          Kommentar

          • LoGeek
            • September 2008
            • 1651

            #6
            Ursprungligen postat av Mahonki
            Aj då, "Siamensis"... trodde den hette "Siamesisk". Jag får göra i ordning ett yngelkar så småningom om de nu riskerar att bli uppätna.
            Ja det gör den också.

            Kommentar

            • Mahonki
              • November 2008
              • 65

              #7
              Okej, då var det inte fel. =)

              Kommentar

              Arbetssätt...