Kampfiskar tillsammans med mosaikguramis?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Salsa
    • November 2008
    • 10

    Kampfiskar tillsammans med mosaikguramis?

    Jag har ett 200-l kar med en kampfiskhane med två honor (sedan i måndags). Karet är igång sedan länge, men har varit lite halvdant i perioder pga cyanobakterier.. det är nu igång igen och verkar må bra. Övriga invånare i karet nu är tre platys, 7 glödbandstetror, samt två ancistrus.

    Jag har en tanke om att gå från sydamerika-inspirerat till asien-inspirerat.. men det kommer ju vara blandat under en övergångsperiod..om jag inte ger bort platysarna och tetrorna till nån kompis får de gå kvar..

    Hur som helst.. kan jag ha ett par mosaikguramis tillsammans med kampfiskarna? (och övriga fiskar i karet då..)... har för länge sedan haft en trio med kampfiskar tillsammans med tex eldstjärt (som jag gärna skulle vilja ha igen), rasboror, kuhlii osv.. men kombinationen kampfisk och gurami har jag nog missat...
  • Salsa
    • November 2008
    • 10

    #2
    Är det ingen som kan svara på om man kan ha kampfiskar tillsammans med mosaikgurami i ett 200-liter kar?

    Kommentar

    • Mahonki
      • November 2008
      • 65

      #3
      Jag har inga egna erfarenheter, men i en akvariumbutik (en bra sådan) såg jag i förra veckan ett kar med honungsguramis tillsammans med en kamfiskhane. Jag ser ingen direkt anledning till att de inte skulle kunna vara i samma kar på 200 liter - men jag är som sagt ingen expert...

      Kommentar

      • bodypiercer
        • July 2008
        • 1

        #4
        Jag har ett 260l och har Kampfisk med Guldguramis aldrig haft nå problem med dom ialla.

        Kommentar

        • Bettan123
          • August 2008
          • 6

          #5
          Fick dela på min rubingurami och min kampfisk. Kampfisken jagade guramin hela tiden. Det är värt att pröva tycker jag. Men ha ett reservkar om det inte går.
          Har min kampfisk i ett mindre kar med rätt stora platy och molly yngel och det går kanon. Vet dock inte om det funkar med all kampfisk.

          Kommentar

          Arbetssätt...