Inga Växter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fisken95
    • November 2008
    • 6

    Inga Växter

    Tja!!!

    Undrar vilka fiskar som kan klara sig bra utan växter eller kanske med bara flytväxter. Fiskarna skulle då hällst vara lätta att sköta om eftersom att jag är en nybörjare.


    MVH///Fisken95
  • MK57
    • September 2006
    • 197

    #2
    Varför vill du inte ha växter?
    Diskus+malar=skoj

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      De flesta fiskar klarar sig finfint utan växter, men det ser lite tråkigt ut utan dem. Dessutom trivs fiskarna ännu bättre om de har lite gömställen, och växterna har ju den funktionen också.
      Istället för riktiga växter kan man ha plastväxter, rötter eller stenskravel som gömställen...men prova att köp en svärdsplanta eller några vallisneria. De är svåra att misslyckas med.
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Som jens redan skrivit så är det inte nödvändigt med växter - man får istället byta mer vatten och ha en bra filtrering.

        Nu skriver du inget om storleken på akvariet - men om det är på 150 liter eller större funkar många malawiciklider bra.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Krax
          • December 2005
          • 1329

          #5
          Ursprungligen postat av Fisken95
          Tja!!!

          Undrar vilka fiskar som kan klara sig bra utan växter eller kanske med bara flytväxter. Fiskarna skulle då hällst vara lätta att sköta om eftersom att jag är en nybörjare.


          MVH///Fisken95
          Guppy är jättelätta att börja med men de trivs bättre om det finns lite växter. De gillar javamossa och den gör att det blir ännu lättare att sköta om akvariet.

          Kommentar

          Arbetssätt...