Era sjukaste korsningar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DAHLBERG
    • September 2008
    • 1598

    Era sjukaste korsningar

    Tänkte starta en tråd där alla kunde berätta om, och gärna lägga upp bilder på, sina konstiga korsningar

    Tyvärr har jag inga egna korsningar eller bilder just nu, men en liten histora från min fiskbutik:

    Hos min lokala fiskaffär började vi prata om olika korsningar och ägaren berättade om de sjukaste korsningen han någonsin varit med om: en malawiciklid hade fått ägg med en icke munruvare så äggen låg i en grop på sanden och malawin vaktade äggen utanför munnen... tyvärr kom han inte ihåg vilka arter det var och han hade ingen bild, det låter helt otroligt... Det är ju nästan som om en hund skulle para sig med en katt haha

    Sedan hade han några labidochromisyngel som såg misstänkt korsade ut, jag tror han hade goldenhonan med blåa delfinciklider när den misstänkta korsningen ägde rum är det möjligt?
    DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
    750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
    540 liter kulfisk - T. lineatus
    120 liter salt - Koraller och fisk
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    Ursprungligen postat av DAHLBERG
    Tänkte starta en tråd där alla kunde berätta om, och gärna lägga upp bilder på, sina konstiga korsningar

    Tyvärr har jag inga egna korsningar eller bilder just nu, men en liten histora från min fiskbutik:

    Hos min lokala fiskaffär började vi prata om olika korsningar och ägaren berättade om de sjukaste korsningen han någonsin varit med om: en malawiciklid hade fått ägg med en icke munruvare så äggen låg i en grop på sanden och malawin vaktade äggen utanför munnen... tyvärr kom han inte ihåg vilka arter det var och han hade ingen bild, det låter helt otroligt... Det är ju nästan som om en hund skulle para sig med en katt haha

    Sedan hade han några labidochromisyngel som såg misstänkt korsade ut, jag tror han hade goldenhonan med blåa delfinciklider när den misstänkta korsningen ägde rum är det möjligt?
    jag har en ganska sjuk korsning hemma.

    hanen = helt hopplös sak
    honan = helt underbar

    Avkommorna ser du i min avatar.

    helt sjukt att hanen får fram så underbara livskraftiga yngel.

    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Hogan1
      • August 2008
      • 323

      #3
      Vet inte hur "sjuk" eller ovanlig korsningen är - men jag misstänker starkt att en av mina Ps. Saulosihonor som går och tuggar nu, blivit på smällen med hjälp av en Johannihane. Ungefär en vecka kvar till nedkomst - sen tar det väl ett halvår innan man kan se resultatet...
      Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

      Kommentar

      • DAHLBERG
        • September 2008
        • 1598

        #4
        Ursprungligen postat av Kensa
        jag har en ganska sjuk korsning hemma.

        hanen = helt hopplös sak
        honan = helt underbar

        Avkommorna ser du i min avatar.

        helt sjukt att hanen får fram så underbara livskraftiga yngel.

        HAHA jag förstod inte först, men sen trillade polletten ner

        Ursprungligen postat av Hogan1
        Vet inte hur "sjuk" eller ovanlig korsningen är - men jag misstänker starkt att en av mina Ps. Saulosihonor som går och tuggar nu, blivit på smällen med hjälp av en Johannihane. Ungefär en vecka kvar till nedkomst - sen tar det väl ett halvår innan man kan se resultatet...
        Det borde ju bli en snygg korsning! :P
        DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
        750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
        540 liter kulfisk - T. lineatus
        120 liter salt - Koraller och fisk

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Ursprungligen postat av DAHLBERG
          Hos min lokala fiskaffär började vi prata om olika korsningar och ägaren berättade om de sjukaste korsningen han någonsin varit med om: en malawiciklid hade fått ägg med en icke munruvare så äggen låg i en grop på sanden och malawin vaktade äggen utanför munnen... tyvärr kom han inte ihåg vilka arter det var och han hade ingen bild, det låter helt otroligt... Det är ju nästan som om en hund skulle para sig med en katt haha
          Om Malawin var den som vaktade borde hon ju tagit upp äggen i munnen som hon brukar?

          En handlare berättade om en korsning, det var länge se´n, så jag minns inte helt, men har för mig det var nå´t i stil med en calvus och en Julidochromis.

          Har själv varit med om (inte så ovanligt kanske, men irriterande) att en zebraciklidhane smygbefruktat en Jack Dempseylek, vilket inte märktes förrän de blev lite större, och de blev tyvärr mat åt en stor rovmal hos handlaren, förståeligt nog ville han inte sälja dem. Har sett en vuxen fisk som förmodligen var en korsning mellan dessa två. Har även haft en Malawi, som jag fick av en kompis, som såg ut att vara en korsning mellan en rödzebra och en trewavasae eller fuelleborni.
          Senast redigerad av Shepard; 13 November 2008, 13:44.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • DAHLBERG
            • September 2008
            • 1598

            #6
            Jo jag tänkte också det, men en av dem vaktade iaf och äggen låg på marken... Vet inte om det blev några yngel.
            DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
            750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
            540 liter kulfisk - T. lineatus
            120 liter salt - Koraller och fisk

            Kommentar

            Arbetssätt...