Fisksmak!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • xlnt4ever
    • June 2008
    • 115

    Fisksmak!!

    Njaa inte som rubriken låter ska inte äta upp dom utan helt enkelt så vill jag att ni ska ge er smak på vad som kan passa in hos mig. Frågan är sålunda vilken sorts fisk ska jag inhandla för att det fortfarande ska vara fred i karet?? Kör just nu 10 ancistrus, 9 Praktbotia, 10 Kongotetra, 2 Dvärggurami ( ett par som lever som eremiter .... ) tetrorna är mäktiga att titta på så antingen köpa 10 till eller en helt ny sort men frågan är vad som kan tänkas passa in. Behöver ju vara nån med lite storlek på minsta innevånaren just nu är 2-3 st av ancistrusarna, har funderat på att få in lite åt det blå hållet så kongon glimmrar rödblått, men vill ju inte ha något som tar all ögonkontakt så ingenn gräll färg. Kom gärna med förslag. Var i zooaffären idag och dreglade över deras diskus men dom skulle ha 1125:- styck för dom så får vänta lite, kan diskus passa ?? Karet är ett 450L så plats finns det.
    Fiskoholic


  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #2
    "Badis badis" Kameleont fisk, skulle nog passa och vara häftigt.

    Dom skiftasr färg på några sekunder beroende på vilken bakgrund dom har, om dom är vid sanden kan dom bli sandfärgade, och lite längre upp får dom ofta en brun-röd färg, men hela tiden har dom blått skimmer på fenorna. Dessutom den snyggaste färgskiftningen enligt mig är den på artbeskrivningen, blå-silver.

    Inte så där jättesvåra att få lek på, och vårdar sina yngel tills dom är frisimmande iallafall. Dom är väldigt fredliga mot andra fiskar, och kan bli skygga om du har något hot i akvariumet (Lite fega, men du har ju inget hot)

    Däremot så gillar dom att få levande foder ibland, iallafall nån gång varje/varannan vecka, funkar då med nykläckt artemia.

    Dock om man inte känner för att öppna artemia odling så funkar det med frys mat också. Torrfoder kan man komplettera med, dom äter detta också trots att dom egentligen bara är köttätare.
    Senast redigerad av JojjeN; 10 November 2008, 16:02.
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • xlnt4ever
      • June 2008
      • 115

      #3
      Såg ut att kunna ha passat vet inte hur tålig den är men har 26-28 grader i karet som det är nu kan gå ner lite till iofs. Hur som har ingen brådska utan väntar givetvis in fler kommentarer så får vi se vag jag beslutar i.
      Fiskoholic


      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #4
        Jodå, den klarar sig
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        Arbetssätt...