är detta normalt samspel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flaxss
    • November 2008
    • 1718

    är detta normalt samspel?

    hej hej

    märkte idag i karet att min ena Algätare har börjat härma och simma med pansarmalarna och är tillsammans . brukar sådant hända eller har jag missuppfattat det ?

    är det fler som det har hänt nåt sånt här eller nåt likande
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Vad är det för algätare? Siames eller kines?
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Flaxss
      • November 2008
      • 1718

      #3
      har ingen aning ! den är köpt som Algätare bara . dom ser rätt skojiga ut tillsammans .och så har den börjat äta av flingofodret (vilket är mindre skoj ) . får väl köpa en ny annars som är mer normal .

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #4
        Ta en bild på den och lägg ut på imageshack, och länka hit sen, så kan vi avgöra vad det är för art.
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • Flaxss
          • November 2008
          • 1718

          #5
          Ursprungligen postat av JojjeN
          Ta en bild på den och lägg ut på imageshack, och länka hit sen, så kan vi avgöra vad det är för art.


          här har jag lagt upp ett album .

          Kommentar

          • JojjeN
            • June 2008
            • 3567

            #6
            99% på att det är en Otocinclus, dock stämmer ju inte riktigt bilden här på artbeskrivningarna eftersom det är en otocinclus med skrämsel mönstring.

            Väldigt märkligt fall detta,har du flera otocinclus? Dom vill ju vara sådär 5 stycken, så om du inte har fler så kanske han kände sig ensam och ville vara en del av ett stim?
            Tillbaks efter paus.

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Japp, det är en Otocinclus. De vill helst vara i grupp som sagt, om jag har förstått rätt.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Flaxss
                • November 2008
                • 1718

                #8
                Ursprungligen postat av JojjeN
                99% på att det är en Otocinclus, dock stämmer ju inte riktigt bilden här på artbeskrivningarna eftersom det är en otocinclus med skrämsel mönstring.

                Väldigt märkligt fall detta,har du flera otocinclus? Dom vill ju vara sådär 5 stycken, så om du inte har fler så kanske han kände sig ensam och ville vara en del av ett stim?
                har haft 1 till innan men den dog ( vad vet jag inte ) , så nu är den själv . man ska väl inte lita på vad dom säger i djuraffären(efter att läst här på forumet ) men dom sa att den klarade sig själv så jag har aldrig köpt en ny .

                även pansarmalarna kan ibland vara rädda av sig , men det är kanske normalt ?

                men den borde väl inte söka sig till en annan art .

                Kommentar

                • Flaxss
                  • November 2008
                  • 1718

                  #9
                  Ursprungligen postat av Micke_A
                  Japp, det är en Otocinclus. De vill helst vara i grupp som sagt, om jag har förstått rätt.
                  då får jag nog skaffa fler , vill ju inte att den ska må dåligt .

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #10
                    Vet inte hur det är med Otocinclus, men vissa arter tynar bort om man har dem ensamma, eller för få, om jag fattat rätt.

                    Har själv 10 Otocinclus som jag haft i några veckor.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • JojjeN
                      • June 2008
                      • 3567

                      #11
                      Undrar om han blir normal om han får vänner?
                      Senast redigerad av JojjeN; 09 November 2008, 05:59.
                      Tillbaks efter paus.

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        #12
                        Har för mig att det är rätt vanligt att stimlevande fiskar som är ensamma söker sig till andra stimlevande arter i akvarier, särskilt om de har liknande mönster, förmodligen.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Flaxss
                          • November 2008
                          • 1718

                          #13
                          intressant beteende bland stimfiskar såfall . bara dom inte är förnära stimfiskar som ev äter dom . med mina fiskar kan väl inte mönstren stämma ? , det måste väl vara nåt bettende eller nåt som dom tycker är lika . eller hur vet fisakr att den andra är av samma art ? ( är nybörjare på detta )

                          Kommentar

                          Arbetssätt...