Vem äter mina växter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • p0den
    • April 2008
    • 2

    Vem äter mina växter?

    Har ett 240l akvarium med sällskapsfiskar. I detta akvarium finns:
    1 Regnbågshaj, Palletciklispar, 1 scalar, 2 silverhajar, 1 silverhajmal även några ancistus som tillkom igår (anledningen till att det är konstigt antal är att de har varit i ett mindre innan). Problemet är att någon av dessa äter upp mina växter (framförallt de finbladiga). Vid uppstart av akvariet så befanns sig scalaren och silverhajarna en tid innan de andra flyttades över och under denna tid hände det inget med växterna utan det måste vara någon av de andra. Min teori kan är att det kan vara regnbågshajen då många säger att den tycker om exempelvis ärtor och andra görnsaker. Någon som har varit med om detta eller har någon teori om vilken av dem det kan vara?
  • shpend
    • August 2002
    • 2010

    #2
    Det kan vara paletterna eller ancistrus.

    Kommentar

    • alg_oa1
      • May 2007
      • 473

      #3
      Skulle nog inte tro att det är ancistrusen som äter på växterna eftersom den inte kan sätta i sig finbladiga växter, skulle nog sattsa på paletterna istället
      "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

      Kommentar

      • p0den
        • April 2008
        • 2

        #4
        nej ancistusen kan uteslutas då detta har pågått i flera veckor när det inte funnits någon ancistus i karet. Jo kan vara pallethonan ser den ibland vara på växterna dock inte nämnvärt. Men oftast är det på natten som det sker. Skall göra ett test nästa gång vid vattenbyte så skall jag kasta över vattnet i ett mindre kar och lägga ner dem en och en och färska växter och så får vi se vad som händer...=)

        Kommentar

        Arbetssätt...