Kampfisk + levandefödare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    Kampfisk + levandefödare?

    Skulle det funka med en kampfisk + levandde födare?
    Tillbaks efter paus.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Vad för levandefödare har du tänkt dig?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #3
      Platy, Svärdbärare, och guppy. Och ett litet gäng neontetror.

      Det akvariumet där han skulle vara är isåfall att jag möblerar om i 60 liters akvariumet som jag redan har
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Guppy skulle jag direkt undvika av någon konstig anledning. Sedan är det nog grönt ljus, men håll koll så kampisen inte piskar på någon av de andra fiskarna du har. En liten hint bara, du kommer nog inte att se ett enda yngel i det karet, men det visste du kanske redan?
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #5
          Ursprungligen postat av ansjo
          Guppy skulle jag direkt undvika av någon konstig anledning. Sedan är det nog grönt ljus, men håll koll så kampisen inte piskar på någon av de andra fiskarna du har. En liten hint bara, du kommer nog inte att se ett enda yngel i det karet, men det visste du kanske redan?
          Ynglena bryr jag mig inte så mycket om, har redan mer än jag kan ta hand om. =)
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          • Hella2
            • July 2005
            • 1158

            #6
            japp! jag har en kampfisk med black Molly platys och guppys,och som ansjo sa,* visste inte jag* har han redan haft ihjäl en gyppy för mig! Men dom andra går utmärkt! säkert går det med svärdbärare åxå.
            Man blir aldrig fullärd ....

            Kommentar

            • JojjeN
              • June 2008
              • 3567

              #7
              Låter bra detta, fårc se när jag köper den och lämnar in guppysarna.

              Blir så sjukt härligt att få befria kampfiskarna från deras halvliters burkar i djuraffären!! Vattnet helt kolsvart och fenorna söndriga, men det ska det bli ändring på! Iallafall för en av dom!
              Tillbaks efter paus.

              Kommentar

              • JojjeN
                • June 2008
                • 3567

                #8
                Nu är han i och guppysarna är flyttade. Han verkar gilla ombytet från 1 liter till 63 liter!

                Han i djuraffären sa att kampfisken ville leva med samma vatten hela livet, och att den dog om man gjorde vattenbyte någon gång, är inte det bullshit?
                Tillbaks efter paus.

                Kommentar

                • Hella2
                  • July 2005
                  • 1158

                  #9
                  Ursprungligen postat av JojjeN
                  Nu är han i och guppysarna är flyttade. Han verkar gilla ombytet från 1 liter till 63 liter!

                  Han i djuraffären sa att kampfisken ville leva med samma vatten hela livet, och att den dog om man gjorde vattenbyte någon gång, är inte det bullshit?
                  va!!?? är det ett skämt eller? va jag förstår ar kampfisken en fisk som åxå behöver vattenbyte som alla andra. Den är en tålig fisk men visst måste väll stackrana ha vattenbyte!!! hoppas flera svarar på detta..i mina öron låter det helt sjukt. Klart du ska byta vatten till han.
                  Senast redigerad av Hella2; 16 October 2008, 18:31.
                  Man blir aldrig fullärd ....

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    #10
                    Ursprungligen postat av JojjeN
                    Nu är han i och guppysarna är flyttade. Han verkar gilla ombytet från 1 liter till 63 liter!

                    Han i djuraffären sa att kampfisken ville leva med samma vatten hela livet, och att den dog om man gjorde vattenbyte någon gång, är inte det bullshit?
                    Var han nykter?
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • JojjeN
                      • June 2008
                      • 3567

                      #11
                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Var han nykter?
                      Haha Men han verkade ganska stressad, fick ta telefonen och ta hand om något som gått fel 2 ggr medans jag stod där, så han kanske försökte sdäga något annat, men sa dethär utan att kunna koncentrerra sig.

                      Men vad vet jag? :S
                      Tillbaks efter paus.

                      Kommentar

                      • JojjeN
                        • June 2008
                        • 3567

                        #12
                        Kampfisken verkar trivas som fisken i vattnet (haha? ) med sitt nya stora akvarium. Dock är han fortfarande väldigt blyg för dom andra fiskarna, men mer framme sden jag matade med artemia för nån timme sen. Han samsades bra med de andra fiskarna, alla åt utan att bli det minsta störda av varandra. Dock verkade han väldigt hungrig och försökte dra iväg maten från dom andra, men ingen aggresivitet.

                        i djuraffären hade dom bara matathonom med rödas mygglarver och flingfoder, så artemian älskade han. =)

                        Vad gillar era kampfiskar för mat? Vill ge honom riktigt varierad nu, så han blir riktigt fin i färgerna, han var ju blek och hängig nu (Och då ändå vackrast av alla) i djuraffären efter att ha bott i dendär burken utan att få nytt vatten i flera månader.

                        Det känns som att han redan har fått mycket starkare färger än i djuraffären, ska försöka ta en bild på honom.
                        Tillbaks efter paus.

                        Kommentar

                        • JojjeN
                          • June 2008
                          • 3567

                          #13
                          Här, ser ni något fel på honom förutom att han är lite hängig sen djuraffären?

                          Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                          Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
                          Tillbaks efter paus.

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            #14
                            Inte mer än att rutan är skiten!
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • JojjeN
                              • June 2008
                              • 3567

                              #15
                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Inte mer än att rutan är skiten!
                              haha såg också det nu, men syns inte utan blixt
                              Tillbaks efter paus.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...