info....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BlueJ
    • January 2008
    • 261

    info....

    Nu har jag lite funderingar på att ha ciklider i mitt kar men kan absolut inget är det inte ciklider som ätter upp växter??
    The nicest person is nott always the winner
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #2
    Hej, malawiciklider äter vissa växter men liljor går bra... Mindre ciklider äter inte växter. Om du ska ha ett sällskapsakvarium (alltså blandade sorters fiskar) med några par ciklider i så går det bra med växter också... Typ Paletter eller Kakaduor..
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #3
      Våra Paletter åt växter

      Javaormbunke och Dvärganubias åts enda in till stjälken och andra plantor rycktes upp allt som oftast.

      De kanske var undantaget. Jag vet inte hur andra Paletter uppför sig men våra var iaf huliganer på allt, fiskar som växter
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #4
        Ursprungligen postat av Nina82
        Våra Paletter åt växter

        Javaormbunke och Dvärganubias åts enda in till stjälken och andra plantor rycktes upp allt som oftast.

        De kanske var undantaget. Jag vet inte hur andra Paletter uppför sig men våra var iaf huliganer på allt, fiskar som växter
        Ha ha.. Ja, de kan ju också möblera om lite när de ska boa.. Men generellt så ska det ju fungera med vanliga ciklider och växter..

        Men det är ju som här på Zoopet har någon berättat att de har haft en gurami ihop med malawis i flera år och det har fungerat så undantagen bekräftar regeln lr hur är det nu...
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • Maria - Sjöjungfru

          • January 2004
          • 4236

          #5
          Ursprungligen postat av BlueJ
          Nu har jag lite funderingar på att ha ciklider i mitt kar men kan absolut inget är det inte ciklider som ätter upp växter??
          Vilken ciklid som kan passa hos dig är omöjligt att veta utan info om akvariestorlek och sällskap.
          Maria - Sjöjungfru

          Kommentar

          • BlueJ
            • January 2008
            • 261

            #6
            160 liters och ja de är två ancistrus malar och två pleco malar,räkor 3 guldgurami och en marmor gurami 7 platy 3 silver molly 3 guppy håller på att bli fler och 6 tetror... det är vell det jag har i mitt akvarium och en massa snekor och växter
            The nicest person is nott always the winner

            Kommentar

            Arbetssätt...