Rolig fisk till 63 liters?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    Rolig fisk till 63 liters?

    Tjena igen!
    Jag söker förslag på fiskar med roligt beteende, gärna ciklider, som inte är alltför aggresiva mot andra fiskar, och helst inte ska kunna äta upp mina 2.5-3.5 centimeter långa tetror eller lämlästa de andra fiskarna som består av lite levande födare och 2 pansarmalar.

    Måste inte vara ciklider, men en fisk med egen personlighet, och som INTE bara simmar runt runt och egentligen bara verkar tänka på att äta och föröka sig.
    Tillbaks efter paus.
  • smurfmats
    • February 2003
    • 3538

    #2
    finns det någon fisk som inte simmar runt runt och tänker på mat och förkning?

    annars har du ju fjärilsciklid kanske?
    tråden om fjärilars lek!

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #3
      Ursprungligen postat av smurfmats
      finns det någon fisk som inte simmar runt runt och tänker på mat och förkning?

      annars har du ju fjärilsciklid kanske?
      Men jag menar tex. guppy, om man tänker efter så simmar dom ju bara fram och tillbaka på samma linje, sen parar dom sig, och börjar simma samma linje igen. Men jag vill ha en fisk som liksom är likte nyfiken på akvariumet och simmar runt och kollar läget liksom,

      Fjärilsciklid såg bra ut, dock hade jag för mig att det var den jag läste om igår, och det stod att den var väldigt aggresiv, men det stod ju inte idcag på artbeskrivningarna, så måste blandat ihop denhär fiskens bild med en annan fisks artbeskrivning. :P
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #4
        Jag har nog bestämt mig att det får bli fjärilsciklid, låter perfekt, och verkar gå bra med nästan alla fiskar utan att anfalla.

        Tack smurfmats!

        Men fortfarande tar jag gärna emot fler förslag, för jag kan fortfarande ändra mig. Om jag inte gör det så blir det nog till att åka in och köpa fisken idag.
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • Salta Katten
          • March 2008
          • 740

          #5
          Kakaduaciklider tycker jag verkar trevliga, har planer på att skaffa några och ha just med tetror, pansarmal och levandefödare.

          Kommentar

          • JojjeN
            • June 2008
            • 3567

            #6
            Det blev fjärilsciklider. Väldigt vackra, men små änsålänge, tog 2 honor och 1 hane, ena honan är riktigt leksugen, helt röd på magen.

            Herregud ingen fisk jag någonsin sett har varit så modig, dom brydde sig inte alls när han i affären kom med håven.
            Tillbaks efter paus.

            Kommentar

            • smurfmats
              • February 2003
              • 3538

              #7
              härligt med fjärilar!! min favvofisk! lycka till!
              tråden om fjärilars lek!

              Kommentar

              Arbetssätt...