Flytta rom

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mobster
    • June 2008
    • 506

    Flytta rom

    Funderar lite på om när man får rom och måste flytta den för att den ska klara sig, är den precis som fiskar känslig för andra bakterier och så eller är den mycket mindre känslig?
    är väl främst malar jag tänker på nu men tog det i mix fisk då det vore bra att veta om annan rom också...kanske t.o.m varierar? vet ju att yngel ofta är känsliga men är det efter de kläckts?
  • beerzon
    • May 2008
    • 877

    #2
    Se till att rommen inte utsetts för luft och kör inkoppning nån timma så löser de sig nog.

    Kommentar

    • Mobster
      • June 2008
      • 506

      #3
      Men det är samma med inkoppning där alltså? och rätt länge om någon timma...t.o.m mer känsligt än yngel?

      Kommentar

      • beerzon
        • May 2008
        • 877

        #4
        Jag koppar alltid in mina ny inköpta fiskar i 50 minuter. Är inte så farligt länge. Men som sagt, jag har ingen erfarenhet av detta så de kanske är bra att vänta på fler svar.

        Kommentar

        • Mobster
          • June 2008
          • 506

          #5
          Koppar bara in i ca 30 minuter :P ingen död än iaf fast kanske har haft tur och köpt starka fiskar...köper inte så ofta av zoobutiker utan mer rena akvarieaffärer (vilket jag märkte kan vara galen skillnad då jag köpte hypancistrus för 110 kr i zoobutik efter en jämförelse med vanlig ancistrus) kunskapsnivån är löjeväckande och syns även i hur risiga en del fiskar ser ut på såna ställen

          Kommentar

          Arbetssätt...