60L med en kampfisk och corydoras?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Esja
    • January 2008
    • 44

    60L med en kampfisk och corydoras?

    Jag tänkte bara kolla om en idé jag har är fullkomligt vansinnig... jag har ett 60L som mina endlers-hanar har bott i tillsammans med ett par kuhliålar och zebrasnäckor. Nu har alla endlers fått flytta till mitt 180L och kuhliålarna ska också dit är det tänkt. Så 60L blir helt tomt. Min tanke var att skaffa ett litet gäng corydoras, helst någon av de mindre sorterna, som kan få bo där. Jag kommer med andra ord ha finkornig sand i botten, och den sort jag har hemma är väldigt ljus. Skulle det funka att skaffa en kampfisk också? Eller skulle han käka upp mina corydoras, eller vantrivas på grund av den ljusa bottnen, eller är 60L helt enkelt för litet? Blir det ett problem att corydoras vill ha lite mer fart i vattnet och kampfisken mer stilla? Tacksam för tips och råd.
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Tror inte det blir några problem och Kampfisken kommer inte äta upp dina Corydoras.

    Plantera täta snår med växter så kommer Kampfisken gömma sig där om han blir rädd.

    Lycka till
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Ahlqvist
      • January 2008
      • 661

      #3
      _Jag_ ser inga problem med den uppsättningen... Tycker det verkar vara en lysande idé.

      "
      So Long, and Thanks for All the Fish
      "
      Douglas Adams
      Spana in NVSA's Webbsida!

      Kommentar

      • Esja
        • January 2008
        • 44

        #4
        Tack för era svar Jag blev absolut pladask tokkär i en blå kampfiskhane idag så nu ska jag skynda mig att få lite ordning i hans nya hem, jag har varit lite lat med 60L-akvariet på sista tiden... Får se om jag kan åka och köpa honom imorgon!

        Kommentar

        • Esja
          • January 2008
          • 44

          #5
          Så, nu simmar Laban omkring och trivs. Han är - tror jag - en royal blue, och fantastiskt fin. Ett litet gäng corydoras sterbai fick det bli också, men en dog tyvärr nästan direkt, så jag hoppas verkligen att det inte drabbar de andra också de verkar pigga och glada i alla fall hittills, och började härja runt och gräva i sanden direkt.

          Kommentar

          Arbetssätt...