Silverhaj + Regnbågsfisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • miaz
    • March 2007
    • 171

    Silverhaj + Regnbågsfisk?

    Skulle det funka bra? Funderar på att byta plats på lite fiskar när vi ändå måste fiska ur allt och flytta akvarierna när vattenskadan ska fixas i vardagsrummet.
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    #2
    Det funkade för mig ett tag.

    Eldstjärt är ganska lik regnbågsfisken i betende. Då min eldstjärt blev stor så attakera den silverhajar hela tiden. Fiskarna ser ganska lika ut i form så den antog att de var artsfränder.

    Tror nog därför att regnbågsfisk inte är så bra att kombinera med silverhajar. Skulle själv inte göra det efter min egen erfarenhet
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

    Kommentar

    • miaz
      • March 2007
      • 171

      #3
      Aj då. Men är inte Eldstjärten mycket tuffare än regnbågsfisk (Boesemani)? Vet inte hur det blir, antingen provar vi och ser hur det går eller så gör vi oss av med hajarna.
      Är sugen på regnbågsfisk så det kanske blir någon mer sort.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Det ska nog inte vara några problem att ha båda dessa arterna i samma kar, bara det är stort nog.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • miaz
          • March 2007
          • 171

          #5
          Tack! Akvariet är på 600 liter. Känns som det kan vara värt att prova iaf så regnbågarna får lite mer svängrum. De går i 360 nu.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Låter som om de kommer att få det fint, och givetvis vill alla se en bild på karet sedan!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • miaz
              • March 2007
              • 171

              #7
              Ska försöka åstadkomma en när allt är klart om några veckor. Ev kommer ett par starka grabbar från Akvarielagret att fixa 2xflytt av akvarier...skönt att slippa bära själv.

              Kommentar

              Arbetssätt...