Fisk till 60 liters

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dalmatin
    • February 2008
    • 170

    Fisk till 60 liters

    Ska starta ett nytt (för mig) akvarium som jag har tänkt ha Red cerry räkor och Ampullaria snäckor i, men jag skulle vilja ha någon fisk också. Har tittat lite på Dvärggurami och tycker att de verkar spännade, men skulle det kunna vara tillsammans räkorna utan att äta upp dem?

    Jag ska ha svart rådasand men tacksam för förslag på övrig inredning.
  • Mumin
    • October 2007
    • 3837

    #2
    Dvärggurami blir upp till 8 cm, vilket inte låter som särskilt lämpligt till körsbärsräkor. Det kan nog slinka in några räkor, och framför allt räklingar i de gapen.
    Själv har jag moskitorasboror i mitt ena räkkar.
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!

    Kommentar

    • Solid
      • August 2007
      • 734

      #3
      Jag själv funderade på att ha Iriatherina Werneri, en sorts regnbågsfisk som blir 5 cm och har väldigt små munnar och är väldigt fina. Men de är stimfiskar (stimmar inte men mår inte bra av att vara för få som jag förståt), om jag inte kommer ihåg helt fel så har jag för mig att de kan vara känsliga, men som sagt är det inte säkert. De finns med bland zoopets artbeskrivningar.

      I alla fall så klarar de inte av att äta vuxna räkor (inte halvvuxna heller), i enda affären jag sett dom gick de med räkor
      Så de kan kanske funka - Du kan ju titta och avgöra själv

      Kommentar

      • dalmatin
        • February 2008
        • 170

        #4
        Tack för svaren, men stimfiskar är nog inte riktigt min grej... Finns det någon annan fisk som är lätt att få tag på och som är ganska lätt att få yngel på? Förutom levandefödare. Är det säkert att ett par dvärggurami inte skulle funka ens med crystal red räkor som blir 0,5 cm större?

        Kommentar

        Arbetssätt...