Kakaduaciklider + "lugn" fisk i 60L?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Blokk
    • November 2007
    • 25

    Kakaduaciklider + "lugn" fisk i 60L?

    Hallå!

    Har för en vecka sen haft kakaduaciklider i mitt 60 liters akvarium. Det är 1 hanne och 2 honor. Riktigt nöjd är jag med dem, fina färger och hannen är inte alls aggressiv utan lite mer småflörtande me dem två honorna.

    Men känner att det är lite tomt i akvariet. Kakaduoarna håller till vid botten så hela övre delen är helt öde. Målet är väl att få lek på kakaduoarna så att ta in nån annan fisk i akvariet kanske inte är det smartaste men hade vart roligt om det var möjligt.
    Hade ett par guppys i akvariet till en början men tyckte dem var för "hispiga" och nästan stressade kakaduaorna, (t.ex när dem trodde hans ryggfena var flingfoder så dem nafsa varje gång dem kom åt)

    Så det jag söker nu är förslag på nån harmonisk fisk som skulle passa till akvariet. Alla förslag välkomnas
  • Vic
    • November 2006
    • 1533

    #2
    Jag tror att Endlers skulle passa jättebra, om det inte var de guppys som du hade från början.
    Mvh Viktor


    Apistogramma för hela slanten!

    Kommentar

    • Baf2
      • February 2008
      • 421

      #3
      Kardinalteror passar perfekt dom är lungna!

      Kommentar

      • Banderad
        • January 2006
        • 358

        #4
        Kardinaler lär nog plocka yngel om det blir några. De är snabba små rackare och apist-yngel är små. Någon annan levandefödare kanske (platy, svärdbärare, black molly?) Fast det kan hända att någon av de är för hetsiga också. Någon bilbuk skulle säkert fungera. De håller garanterat till långt upp i karet med (om nu inte karet är för litet för dem, har ingen erfaranhet av dem själv).

        /Jocke

        Kommentar

        Arbetssätt...