Silverhaj i 540 liter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TeamTanja
    • January 2007
    • 10

    Silverhaj i 540 liter?

    Kan jag ha 5 silverhajar i ett 540 liters, eller får jag vara beredd att köpa ett större sen när dom växt till sig lite?
    Skulle vilja ha ett par scalarer där i också, men det verkar råda delade meningar huruvida hajar och scalarer passar ihop så jag vet inte om jag törs prova.
  • Stoffe.B
    • November 2007
    • 459

    #2
    Jag kan tyvärr inte svara på om hur många du kan ha. Men min bror har 2 st silverhajar och 2 st scalarer i sitt akvarium(glömt bort literantalet), å dom kommer överens bra :P
    54L ---------
    222L

    Zoopet, probably the best underwater forum in the world.

    Kommentar

    • oskarwallin
      • February 2008
      • 1080

      #3
      Ja, det ska funka. silverhajar är fredliga stimfiskar, de passar bra med ett stim på 5 stycken eller fler på 540 liter Tänk bara på att scalarer vill ha ganska högt akvarium och silverhajar ganska långt men 540 liter borde Tillgodose både de behoven och lite därtill. Glöm INTE täckglas när det gäller silverhajar, de hoppar iaf gjorde mina det.
      60,58 liter
      **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
      *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

      Kommentar

      • TeamTanja
        • January 2007
        • 10

        #4
        Akvariet är 150*60*60 så jag hoppas att det ska tillgodose allas behov sen är jag beredd att köpa ett större om det ser ut som att hajarna har för lite plats.

        Kommentar

        • NIC
          • January 2008
          • 5121

          #5
          Ursprungligen postat av TeamTanja
          Akvariet är 150*60*60 så jag hoppas att det ska tillgodose allas behov sen är jag beredd att köpa ett större om det ser ut som att hajarna har för lite plats.
          Både storlek och val av fisk ska funka bra ihopa!
          Hajarna vill ha ca 150 cm långt och scalarer ca 50 högt så du har ju bra marginaler.
          Jag har hajar och scalarer i ett 225 liters. Funkar bra än sålänge.
          Den största hajen är ca 10 cm lång och den största scalaren är ca 15 cm från spets till spets.
          Lycka till!

          http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

          Kommentar

          • Baf2
            • February 2008
            • 421

            #6
            Kan jag ha silverhajar i mitt 375l måtten är 112*58*58cm

            Kommentar

            Arbetssätt...