alternativ till stanniolbarb?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nils_sverker
    • June 2007
    • 395

    alternativ till stanniolbarb?

    Jag har fastnat för stanniolbarber för de är så snygga. Men de är 1) alldeles för stora för mina 150 liter, och 2) alldeles för elaka för mina guramier. Tips på alternativ, som alltså inte alls behöver vara barber - det är det där silvriga i kombination med det röda jag är ute efter, och gärna något som åtminstone blir en tio centimeter...
  • HJ-C
    • April 2008
    • 165

    #2
    Odessabarber kan vara helt fantastiskt snygga, enligt min mening. Dock inte hälften så stora, men ändå en snygg kombination av röd och silver.
    Annars rätt stimmiga (dubbel bemärkelse), kan vara något elaka, och tråkiga. Men så är jag lite av en barbhatare också, så lyssna inte för mycket. Snygga med röd/silver är de, i alla fall.

    Kommentar

    • nils_sverker
      • June 2007
      • 395

      #3
      Ursprungligen postat av HJ-C
      Annars rätt stimmiga (dubbel bemärkelse), kan vara något elaka, och tråkiga. Men så är jag lite av en barbhatare också, så lyssna inte för mycket.


      Ja, det är väl problemet med barbarer, förlåt barber, i allmänhet. Men tack för tipset (även om odessabarb inte finns på zoopets artbeskrivningar!?)

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #4
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • Vandal
          • January 2006
          • 1655

          #5
          nätbarben ser ut som stanniolbarben men blir inte så ofantligt stor... dock inte så vanlig i handeln men kolla med din affär om de kan ta hem ett stim...
          over and out /Petter
          Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

          http://saltvattenvandal.blogspot.com/

          Kommentar

          • nils_sverker
            • June 2007
            • 395

            #6
            Nu har jag hittat mitt stanniolbarbsubstitut... håll i er: colombiatetra. Mindre än jag tänkt mig, och inte lika silvrig men oj så snygg - och snäll.

            Kommentar

            Arbetssätt...