ciklider + levandefödare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • beerzon
    • May 2008
    • 877

    ciklider + levandefödare

    Tjenare, jag undrar om man kan ha Palettciklid, Guppys och Svärdbärare (samt ancistrus) i ett och samma akvarium (300L)?

    Mvh Emil

  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Visst, men du kommer nog inte att se så många yngel.
    Lägger även in en liten parantes mot guppy och palettcikliden då det finns en viss risk att gyppyn kan få en del stryk vid revirhävdande och de inte hinner undan.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • beerzon
      • May 2008
      • 877

      #3
      Jao jag har läst att dem kan vara aggresiva när dem vaktar yngel. Men jag tänkte bygga en grotta till dem i ett hörn där dem kan få vara.

      Hoppas dem inte äter upp mina guppy/svärdbärar yngel sen bara.

      Kommentar

      • HJ-C
        • April 2008
        • 165

        #4
        Jag tror inte att jag skulle prova med guppy och paletter... Jag misstänker att paletterna käkar guppy-fenor i samma ögonblick som de släpps i.

        Kommentar

        • beerzon
          • May 2008
          • 877

          #5
          Okej :/ Då blir de nog guppys, svärdbärare och någon annan livlig snäll fisk.

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Ursprungligen postat av beerzon
            Tjenare, jag undrar om man kan ha Palettciklid, Guppys och Svärdbärare (samt ancistrus) i ett och samma akvarium (300L)?
            Ja, inga problem.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              #7
              endlers med små fenor funkar ...hyfsat....med paletter.
              men som någon sa ovan, det blir inte många yngel över.....
              fast man kan ju se yngel som foder....
              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              • beerzon
                • May 2008
                • 877

                #8
                Jag kan väl försöka håva upp palett yngelerna och lägga dem i en yngelbur.

                Vill helst inte ha så många yngel som dem lägger, blir att sälja av dem till någon zoo butik senare isåfall.

                Men jag kommer nog att köpa 1 par palett ciklider tror jag. Har just nu 3 guppys (vanliga) ska köpa 6 st endlers i dagarna.

                Men mitt 300L startar jag upp om 1-2 månader. Kommer väl få någon blandras mellan vanliga och endlers guppys sen.

                Är palett cikiliderna för elaka så åker dem ut bara.

                Tack för alla svar!

                Mvh Emil

                Kommentar

                Arbetssätt...