Skulle detta funka i 600 l akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Whisky
    • April 2008
    • 108

    Skulle detta funka i 600 l akvarium?

    Hejsan ,

    Tycker det kommer många frågor om akvarium från mig, men de här är ju verkligen kul, nu när man lärt sig lite iallafall Insett alla fel man gjort tidigare och ha ett 112l på gång, ska bara få upp byrån de ska stå på,hehe
    Jaja , nu till min fråga, om man lite senare skulle skaffa typ ett 600 liters akvarium, finns det då någon "säkerhet" för att allt vatten inte ska hamna på golvet en dag? typ.. någonting ?
    Sen , skulle dessa fiskar fungera som en jättefisksoppa, eller skulle det bli kaos, isåfall, vem måste bort?
    *Black Ghost
    *ev. en Eldstjärt
    *Elefantnosfiskar
    *Silverhajar
    *Praktbotior
    *Skalarer

    *Öronål
    *Väderål
    * någon lite större L-mal(?heter det så, dom fläckiga som suger på rutan)

    Tack&hej !
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    #2
    Eldstjärtar skulle jag inte rekomendera tillsammans med silverhajar eller blackghost.

    De verkar inte tåla andra fiskar som är svarta (blackghost), inte heller fiskar med samma kroppsform (silverhaj, regnbågshaj mm)

    Små exemplar funkar dock, de växer däremot till en 7-8cm på de första månaderna och med storleken så kommer aggressiviteten.

    Jag hade min med silverhajar, sålde alla silverhajarna tillslut för att jag inte orkade med kaoset i karet. Blackghosten funkar det däremot med. Blackghosten är ju skygg, får den ett gömställe så kan man nog hålla eldstjärten borta från den.

    Elefantnosfiskar tycker jag nog du ska skippa då dessa är svåra att hålla.
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

    Kommentar

    Arbetssätt...