påfågelciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MalMannen
    • March 2008
    • 255

    påfågelciklider

    hejsan alla! jag undrar om 2st påfågelciklider 25cm stora kan gå tsm med arter som c.moori, röd zebra och golden? (alla ca 10cm)

    trivs dom i ett 540l malawi kar? osv..

    mvh
  • matlo
    • May 2007
    • 295

    #2
    Om påfåglarna trivs i ett malawi kar gör dom säkert såvidare det inte blir för basiskt vatten där, då påfåglar ska ha lite surare runt 6.0-6.5 (kanske säger fel vet inte) mina trivs iallafall i det dom går själva 9st, leker hela tiden så jag tror den ph nivån är bra.

    Dessutom om du har malawi så leker väl dom rätt ofta iallafall den uppfattningen har jag fått av dom fiskarna så oskarna lär klippa alla yngel där e, samt mindre malawi. Så jag råder dig inte att släppa i dom där men om det inte är för basiskt vatten så ska det nog gå bra om du är beredd att mista några malawi.
    Stora ciklider i stora akvarium, finns det bättre? :P

    Kommentar

    • Maffia666

      #3
      Ursprungligen postat av MalMannen
      hejsan alla! jag undrar om 2st påfågelciklider 25cm stora kan gå tsm med arter som c.moori, röd zebra och golden? (alla ca 10cm)

      trivs dom i ett 540l malawi kar? osv..

      mvh
      Jag hade 2st Oscars i ett malawikar ett tag då deras kar läckte och jag kan säga att de fick storstryk utav Malawina. Ja de fick fenorna riktigt tuggade. Och jag hade just röd zebra och golden. Mina Oscars va nog ca 15cm och malawina ca8cm, så jag skulle inte blanda dessa fiskar.

      Kommentar

      Arbetssätt...