Blir det för trångt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Charlottis
    • December 2007
    • 579

    Blir det för trångt?

    Hej!

    Jag undrar om det blir för "trångt" på bottnen o ha 5 Praktbotia, 5 Praktbottentittare och en Ancistrusmal? Akvariet är på 375L. 150cm brett, 50cm djupt.
    Senast redigerad av Charlottis; 01 April 2008, 19:53.
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    #2
    Praktbotierna stör sig nog inte på att utrymmet delas, har massor med malar från stora till mellanstora med 7st relativt stora praktisar, det funkar hur bra som helst, mitt kar är också 150 brett och ca 50 djupt (450L)

    Skulle nog inte vara några problem. Se bara till att ha ett ordentligt gömställe till praktbotierna. Mina bor i ett stenras jag skapat med hjälp av skiffersten. De är aktiva halva dagen och "sover" halva dagen
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

    Kommentar

    • Charlottis
      • December 2007
      • 579

      #3
      Ursprungligen postat av Amaro
      Praktbotierna stör sig nog inte på att utrymmet delas, har massor med malar från stora till mellanstora med 7st relativt stora praktisar, det funkar hur bra som helst, mitt kar är också 150 brett och ca 50 djupt (450L)

      Skulle nog inte vara några problem. Se bara till att ha ett ordentligt gömställe till praktbotierna. Mina bor i ett stenras jag skapat med hjälp av skiffersten. De är aktiva halva dagen och "sover" halva dagen
      Okej, tack! Jag ska fixa massa gömställen. Men Praktbottentittaren(5st)? Tror du de skulle trivas också tillsammans med de andra?

      Kommentar

      • Amaro
        • January 2007
        • 1709

        #4
        Ja, de kommer trivas med de andra fiskarna. Det är knappst en kräsen fisk förutom att den vill ha ett relativt stort gömställe som är ett Riktigt gömställe. Dvs, inte att man lägger två stenar på botten och en skifferskiva över. Det ska vara typ stenras, håligheter samt såpass stort så de alla får plats, de gillar o vila på samma ställe.

        Detta är dock inget måste, man kan ju köra med halvbra gömställen också men men, enligt mig känns det bättre då man gör det ordentligt
        If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

        Kommentar

        Arbetssätt...