"Bottenfisk" med Eldstjärt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nitra98
    • June 2005
    • 1987

    "Bottenfisk" med Eldstjärt?

    Jag har ett 375 liters kar med Skalarer, Guldgurami och en Eldstjärt. (Och L-malar såklart. )
    Tills nu hade jag även Gröna bågfensciklider, men Eldstjärten jagar ihjäl dem...(H*n hann jaga ihjäl en, de andra har jag naturligtvis flyttat.)

    Tror ni det finns någon "lagom" stor fisk som håller till i nedre skiktet och som får vara ifred för Eldstjärten? Eller är det kört?
    Min zoon
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Tror nog att en grinig äldre eldstjärt bör få ha botten för sig själv...
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Nitra98
      • June 2005
      • 1987

      #3
      Ursprungligen postat av Azur
      Tror nog att en grinig äldre eldstjärt bör få ha botten för sig själv...
      Den här är visserligen ung men hur som helst var det ungefär vad jag misstänkte..
      Min zoon

      Kommentar

      • Amaro
        • January 2007
        • 1709

        #4
        Jag har märkt att det handlar väldigt mycket om exemplaret. En del eldstjärtar är helt galna medans andra är lugna och funkar. Jag har tex 2st i samma kar, de bråkar ibland men i helhet så funkar de ihop.

        Enligt mitt tycke, vill man ha denna fisk så får man testa sig fram, är den man har aggro så får man göra sig av med den och köpa hem en ny tills det funkar de kostar bara 30kr på stället ja handlar från så why not
        If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

        Kommentar

        • Dysnomia
          • April 2004
          • 1692

          #5
          Ursprungligen postat av Nitra98
          Jag har ett 375 liters kar med Skalarer, Guldgurami och en Eldstjärt. (Och L-malar såklart. )
          Tills nu hade jag även Gröna bågfensciklider, men Eldstjärten jagar ihjäl dem...(H*n hann jaga ihjäl en, de andra har jag naturligtvis flyttat.)

          Tror ni det finns någon "lagom" stor fisk som håller till i nedre skiktet och som får vara ifred för Eldstjärten? Eller är det kört?
          Eldstjärten jagar bågfenor och guramis jagar pansarmalar.. Jag lovar, de var fromma som lamm tills de flyttade till dig! *S* Vad gör du egentligen med dem?
          Skånetös i Dalarna
          MIN ZOON!

          Kommentar

          Arbetssätt...