Blanda olika corydoras?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Esja
    • January 2008
    • 44

    Blanda olika corydoras?

    Får olika sorter corydoras ut något av varandra? Alltså, om jag har två corydoras kanei, finns det minsta hopp om att de ska känna samhörighet med exempelvis corydoras aeneus eller corydoras panda som jag är sugen på? Jag har ju förstått att det inte är så lyckat att mina två är ensamma - sedan jag skaffade mina kuhliålar har de bildat stim med dem, simmar tillsammans och äter ihop och vilar ihop, vilket tyder på en viss desperation, antar jag... När jag fixat mitt nya större akvarium tänkte jag skaffa 6-8 nya corydoras, så jag har 8-10 totalt... men frågan är då om det måste bli kanei för att mina gamla ska trivas med sina nya vänner?

    De verkar ju inte så kräsna eftersom de blev polare med kuhlisarna, men jag vill att de ska ha det så bra som möjligt...
  • annatzk
    • January 2008
    • 165

    #2
    Nu är jag själv ingen expert, men jag har ett stim med julii och agazzi och de betar tillsammans, söker sig till varandra oberoeende av art.
    Nu är dessa ganska lika utseendemässigt och storleksmässigt, det kan säkert ha någon betydelse.
    Kanske kan du ha ett stim där hälften består av kanei och hälften av ett annat slag?
    Jag har faktiskt bara två agazzi (med reservation för stavfel) och de simmar med juliisarna lika mycket som med varandra.

    Det finns säkert någon med större erfarenhet, men min är att de i allafall upplever samhörighet.

    Kommentar

    Arbetssätt...