kilfläck, drottning eller dvärgrasbora?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • axeisi
    • September 2007
    • 804

    kilfläck, drottning eller dvärgrasbora?

    Hejsan..

    Har inrett mitt 100 l nu (mycket sten, stor stubbe och en hamburgefilter. ska också i mycket växter. )

    hade från början tänkt mig 3 kampfiskar. och 6-10 kilfläckar. men när jag inredde så såg jag att det blev ungefär 60L vatten och resten inredning så bestämde jag mig för att det fick bli 2 kampfiskar och någon mindre stimmare.
    har då kollat runt lite och såg drottning och dvärg rasboran som är ganska lite kilfläcken, tror ni de skulle funka istället eller tror ni inte det spelar någon roll vilken fisk jag väljer?

    Undrar också vilken årdning ni skulle ranga fiskarna i svårhetsgrad 1=svårast och 4=lättast. skulle också bli glad om ni kunde göra det samma med odling





    Axel
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Det stora problemet är väl att dvärgrasboran är så pass liten att kampfiskar eventuellt äter upp dem.

    Drottning eller kilfläck går väl ungefär på ett ut, ta den du tycker är snyggast.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • axeisi
      • September 2007
      • 804

      #3
      Ojj.. tack för det snabba svaret

      Okej.. Men gäller det även vuxna exemplar?

      Är det någon skildnad på hur mycket drottning och kilfläckarna stimmar?

      läser ju olika överallt.

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Du kommer inte att hitta några vuxna dvärgrasboror till försäljning, bara unga och mycket små exemplar.

        Vet inte om det är nån skillnad i stimmande, men grundregeln är att bara rädda fiskar stimmar. Glada fiskar vimlar överallt.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • Tenkare
          • May 2005
          • 2519

          #5
          Jag har drottningar till mina kampfiskar.
          Att dom stimmar vill jag väl inte påstå, men dom håller samman hyffsat.
          Neca eos omnes, deus suos agnoscet


          Min zon Min Tenkare

          Kommentar

          Arbetssätt...