240 L biotop?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • axeisi
    • September 2007
    • 804

    240 L biotop?

    Hejsan..

    Undrar om ni kan rekomenderar en biotop till mitt nya 240 kar?

    vill inte skriva mer får då är risken stor att jag påverkar och om ni har bilder så man kan på insperation så skulle jag bli glader

    Axel
  • patdah
    • November 2007
    • 659

    #2
    Vilka fiskar vill du ha? Hur stor erfarenhet av akvarier har du?
    /Patrik

    I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Det beror även lite på vad det är för mått på karet, men med ganska mycket rötter, eklöv på botten, tefärgat vatten och lite halvskum belysning skulle ett gäng Kardinaltetror och ett par L-malar tillsammans med ett stim pansarmalar och några Apistogramma sitta fint!
      Det behöver ofta inte vara så konstlat eller präktigt för att ett kar ska se riktigt bra ut och ofta är det det enkla som kan vara det snygga.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Ett Tanganyika eller ett Malawi, kanske? Mycket sand, sten och klippor, bra fart på vattnet och ett fåtal växter i båda fallen.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • JEK
          • March 2007
          • 1467

          #5
          Skulle ha valt antingen et ljust tanganyika med granit och sand eller ett skumt sydamerikaskt med en massa rötter och några stora svärgplantor.
          Mvh.
          Johan - akvarielös!

          Kommentar

          • axeisi
            • September 2007
            • 804

            #6
            Ursprungligen postat av ansjo
            Det beror även lite på vad det är för mått på karet, men med ganska mycket rötter, eklöv på botten, tefärgat vatten och lite halvskum belysning skulle ett gäng Kardinaltetror och ett par L-malar tillsammans med ett stim pansarmalar och några Apistogramma sitta fint!
            Det behöver ofta inte vara så konstlat eller präktigt för att ett kar ska se riktigt bra ut och ofta är det det enkla som kan vara det snygga.
            jo har funderat nått åt de hållet. Håller helt klart med om att ofta det enkla är det snygga. men det någon som har bilder på något i den stilen ?

            Kommentar

            • axeisi
              • September 2007
              • 804

              #7
              Ursprungligen postat av Jens A.
              Ett Tanganyika eller ett Malawi, kanske? Mycket sand, sten och klippor, bra fart på vattnet och ett fåtal växter i båda fallen.
              tyvär har redan ett malawi men tackar endå

              Kommentar

              Arbetssätt...