Vad kan jag ha för fisk i mitt akvarium??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cikliden2
    • January 2005
    • 434

    Vad kan jag ha för fisk i mitt akvarium??

    Har nu ett akvarium på 110l med endlers och deras yngel, har även ett akvarium på 54l där det nu går två platys;-). I det största som är på 225l har jag bara två platys som "testfiskar" då jag för 10 dagar sedan hade sjukdom i akvariumet och fick avliva alla fiskarna:-(.
    Nu funderar jag på vad som kan passa att ha i mitt nystartade akvarium om några veckor. Jag vill ha växter i det så det kan inte vara fiskar som äter upp allt:-/
    Vill ha några fiskar som är relativt lättskötta och som är lite mer "tåliga", som kan vara i ett akvarium på 225l och som har ett intressant beteende. Eftersom jag redan har levandefödare så är jag sugen på något annat. Någon som har några bra förslag? Min sambo och son vill ha fiskar som är lite större.
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    kanske scalarer?...fina ciklider som blir jättefina, eller kanske dvärgciklider
    http://www.zoopet.com/fiskar/fisk_gr...er&ORDNING=all kolla igenom dessa...många fina dvärgciklider.

    som algätare så kan du ta ancistrus..blir lagom stora och trogna algätare^^
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • cikliden2
      • January 2005
      • 434

      #3
      Jag har ganska kraftig ventilation i akvariumet pga innefilter och har inte råd att köpa ett ytterfilter nu. Kan jag ändå ha scalarer om jag drar ner på flödet? Är annars sugen på nyckelhålciklid men jag har engelsk sjösten i varierande storlekar funkar detta också? Jag har även växter som kräver lite ljus bla cabomba men de kanske trivs i det också fast att det stod att ljuset inte ska vara så starkt?

      Kommentar

      • Aquario
        • October 2007
        • 670

        #4
        Ursprungligen postat av cikliden2
        ... Jag har även växter som kräver lite ljus bla cabomba men de kanske trivs i det också fast att det stod att ljuset inte ska vara så starkt?
        Jag har cabomba i mitt kar och dem klarar sig bra med mycket belysning.
        112L växt/sällskapsakvarium

        Kommentar

        • cikliden2
          • January 2005
          • 434

          #5
          Jag menade att de kräver lite mer ljus än andra , jag uttryckte mig lite oklart i förra inlägget;-) Det var därför som jag undrade om denna ciklid även trivs i ljusare akvarier?

          Kommentar

          Arbetssätt...