Mina fiskar MÅSTE bara dö!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Verbal-slaughter
    • June 2007
    • 272

    Mina fiskar MÅSTE bara dö!

    Är det så för er med? Att fiskarna ba dör? Att man ser en utav sina firrar ligger död och man tänker: var väl på tiden..

    Jag älskar mina fiskar och tar väl hand om dom, dom mår så bra som bara möjligt och det är inte överbefolkat osv... Förut var jag inte så kunnig men numera så vet jag varför en fisk dött men igår dog en fisk och jag tänkte: är det bara jag? Fisken mådde toppen, det var den näst största fisken i karet så jag förstod inte varför men är det så för er med? Att det efter några veckor bara dör en fisk? Eller kan ni gå typ 5-6 månader utan att några fiskar dör? Mina ciklider är små fortf så dom e lite känsliga, kan tänka mig att stora oskar och jack dempsey kanske har levt i ens kar flera år men annars då? De känns lite som om jag är misslyckad och bara MÅSTE ha en död firre flytande på ytan då och då
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #2
    Mina mådde jättebra... ingen dog... alla levde och frodades... jag går och köper en eldstjärt till sonen och 2 Kakaduor + 2 fjärilar till karln så de andra i familjen också ska tycka att det är kul med akvarium... Kakaduorna drar in tarmmask som är jättesvår att bota och eldstjärten blir elak och börjar knapra på fenor... Blää... Nu är mitt kar så övermedicinerat att det är ett under att några lever överhuvudtaget... Men eldstjärten har överlevt såklart...

    Allt för att jag kände mig så mallig över att jag hade lyckats att få det att fungera så bra och vara en så fin balans/symbios... Varje gång som jag känner mig stolt över någonting som jag lyckas att åstadkomma så kraschar det!!! Jag måste nog komma till Nirvana nästa liv.. det här livet måste vara den sista prövningen...
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • Dysnomia
      • April 2004
      • 1692

      #3
      Bortsett från ålen som beslöt sig för att flytta (men glömde kolla vart och hamnade bakom akvariet) så har vi inte haft dödsfall på flera månader. Innan det så var det några platysar som försvann spårlöst och det upphörde när ålen rymde.. Hmm..
      Däremot hade jag en del dödsfall och sjukdom i tidigare akvarium, så jag vet vad du menar.
      Skånetös i Dalarna
      MIN ZOON!

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Sån't där händer då och då. En fisk dör oförklarligt. Det enda jag kan tänka mej är att den varit gammal.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • IGGE
          • January 2006
          • 57

          #5
          jag fick avliva 2 oscar i går... har gått länge och funderat på hur jag skulle göra.. dom hade in genetisk defekt på munnen så dom kunde inte stänga munnen. dom började leka för några dagar sen och jag vill inte driva upp fisk som det är fel på ju.
          -=IGGE=-
          500l "200*50*50"

          Kommentar

          • Erika
            • May 2007
            • 182

            #6
            En av mina stora slöjisar dog oförkarligt för ett par veckor sedan. Hade haft honom i ca sex veckor. Det är den första och enda slöjisen som dött. Men annars har det varit en och annan stor svärdbärare och guppys som dött lite då och då. De såg hängiga ut så jag tillkallade han som skickar fiskar till nästa nivå....min man.
            MVH Erika
            MVH Erika

            Kommentar

            • gizmogirl
              • August 2006
              • 2214

              #7
              För mig har guppyna dött de senaste 2 månaderna några för att de var gamla men även de som jag köpt nyligen så visst händer det här också, alla fiskar är pigga o ser friska ut så det var väl bara meningen att det skulle bli just de.

              Kommentar

              Arbetssätt...