45 liter: Molly + ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Phocahontas
    • December 2006
    • 31

    45 liter: Molly + ?

    Jag har ett 45 liters akvarium med Black Mollys i. Jag ska flytta nu flytta dom flesta till ett större akvarium men ska dock ha kvar några av dom och skulle nu vilja ha några förslag på lämpliga kamrater. Har funderat lite på citrontetror men är osäker om dom passar ihop. Eftersom att akvariumet är litet så kan inte fiskarna vara speciellt stora.

    Sen så skulle jag vilja ha någon fisk som rensar botten. Hade 2 metallpansarmalar förut men tyckte att dom såg stora ut i jämförelse med det lilla akvariumet. Fick känslan av att det var för litet för dom.
  • Verbal-slaughter
    • June 2007
    • 272

    #2
    Ursprungligen postat av Phocahontas
    Jag har ett 45 liters akvarium med Black Mollys i. Jag ska flytta nu flytta dom flesta till ett större akvarium men ska dock ha kvar några av dom och skulle nu vilja ha några förslag på lämpliga kamrater. Har funderat lite på citrontetror men är osäker om dom passar ihop. Eftersom att akvariumet är litet så kan inte fiskarna vara speciellt stora.

    Sen så skulle jag vilja ha någon fisk som rensar botten. Hade 2 metallpansarmalar förut men tyckte att dom såg stora ut i jämförelse med det lilla akvariumet. Fick känslan av att det var för litet för dom.
    Är inte duktig på black molly, mest inne i ciklider OCH bottenfiskar, kanske du ska skaffa en clownpleco? dom brukar inte bli så stora.. Dom kostar inte mycket alls och är jätteduktiga på alger =)

    Kommentar

    • alcar
      • April 2005
      • 1398

      #3
      guppy? det fins pygmepansarmalar som passar bra i ditt kar
      mvh alexander
      min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

      Kommentar

      • Yejjeh
        • October 2007
        • 150

        #4
        Jag skulle rekomendera ancistrus om du vill ha en bra algätare. Dom är även lätta att få yngel med om du har en hane och en hona. (Det ser du genom att hanen har borst i ansiktet.) Jag skulle även vilja rekomendera kardinaltetror Dom är fina och lätta.
        Söker silvermollys
        Och andra levandefödare
        50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.

        Kommentar

        • Knyttet
          • December 2006
          • 646

          #5
          Inte ancistrus i 45 liter tycker jag. Tror att räkor och snäckor är mer lämpliga algätare i ett akvarium av den storleken
          min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

          Kommentar

          Arbetssätt...