vilka fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • boris
    • September 2007
    • 25

    vilka fiskar?

    hej jag har ett 540 liters akvarium som jag planerade att stoppa diskusar i . men efter att ha läst mer om dom och att man behöver mata ca 4-8 ggr per dag så kan jag inte ha dem. så nu ber jag om hjälp . vill ha några stora fiskar som är fina att titta på ex diskus. som går ihop med mindre ex fullvuxna kardinal tetror

    har just nu ett ph värde på 6-7 och vatten temp på 28,7
    sand botten en stor rot och ett gäng växter
    byter ca 50 liter varrannan dag och damsuger
    hinner kanske mata ca 3 ggr om dagen
    kl 7 kl 16 och sen vid 20 det är dem tider jag matar dom fiskarna jag har nu

    vill inte att dom ska skräpa ner så mycket, och helst inte tugga upp mina andra mindre fiskar alla är större än kardinaltetror
    vill inte ha några ciklider förutom ex scalare

    har två st blågurami som jag gillar och skulle vilja ha kanske någon storlek större av dom och lite mer färger.

    det bästa vore om det fanns kampfiskar som är ca 15-20 cm och som inte slog ihjäl varandra

    tack för ev hjälp och tips
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Varför ska du inte ha diskus då? Att de ska matas så ofta är om de är små och man vill ha upp dem i storlek som en tallrik.
    Köper du fisk, som iofs är lite dyrare i 10-15 cm storleken behöver du inte mata dem mer än andra fiskar, bara du ser till att de får mat och de andra fiskarna inte tar maten för dem.
    Så gör en kovändning nu och spana in Diskus igen!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • boris
      • September 2007
      • 25

      #3
      he he . joo vill inte släppa diskus men jag får vell satsa på stora diskusar då . hur stora är dom i vuxet stadie ? så man vet

      ska möblera om lite i akvariet ikväll tror jag så dem får lite större yta å röra sig på

      Kommentar

      • felix_ragnar
        • August 2006
        • 1424

        #4
        De blir väl en ca 20 cm skulle jag tro . Rätta mig om jag har fel.
        Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




        Kommentar

        • boris
          • September 2007
          • 25

          #5
          ok . ne jag har ingen koll på hur stora dom blir men någon som vet vart man kan köpa stora diskusar. ? har dom det på gubberozoo ? tänkte att jag skulle åka ner dit och köpa mina du ska inte med Ragnar ?

          Kommentar

          • felix_ragnar
            • August 2006
            • 1424

            #6
            Nee tror inte det har ingen stans att stoppa ner det men en annan gång kanske......
            Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Nu har jag inte varit på Gubbero på ett tag men han brukar ha diskus i bra storlek hemma.
              Däremot var jag på Tropen i lördags och han hade flera olika sorters VF hemma till väldigt bra priser, och hade man haft plats så....
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              Arbetssätt...