Omstart!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Loelle
    • July 2007
    • 623

    Omstart!

    Som några här vet så har jag en mystisk sjukdom i mitt guppyakvarium. Jag var tvungen att avliva min sista hona idag då hon hade utstående fjäll Det är nu 2st guppyhanar kvar men med tanke på hur många som dött (jag hade 12 från början) så ser det inte så ljust ut för dom. Dessutom verkar inte växterna i det karet må så bra.

    Så, omstart tänker jag! Jag tänkte köpa in några små plastakvarier som karantän kar till dom två guppy som är kvar och till min lille mal (som ska flytta till 540L så fort jag vågar). Och sedan helt enkelt göra om allt. Ta ut och göra rent gruset, skrubba inredning och glasrutor. Köpa nytt filtermaterial till pumpen osv. Jag vill ju inte ha kvar något av sjukdomen. Sedan skaffa nya fiskar och starta om.

    Nu till mina frågor:
    1. Verkar detta som en bra idé eller är jag heltokig?
    2. Kan jag ha en kampfisk tilsammans med guppys?
    3. Vad kan jag ha för trevlig algätare i detta kar? (61L) (förutom snäckor och räkor)
    4. Vilka växter är lättskötta, har låga krav på ljus samt växer relativt fort. (och passar fiskarna förstås)
    Jag är tacksam för svar och jag tål kritik! Skrik om du tror det kommer gå galet
    Lelle
    "I de mörkaste vatten simmar en ulv i fårakläder"
  • Loelle
    • July 2007
    • 623

    #2
    Ingen som har en åsikt? (skumt, det brukar bli massa mess om sådana frågor som storstädning )
    Lelle
    "I de mörkaste vatten simmar en ulv i fårakläder"

    Kommentar

    • Loelle
      • July 2007
      • 623

      #3
      puttar upp
      Lelle
      "I de mörkaste vatten simmar en ulv i fårakläder"

      Kommentar

      Arbetssätt...