Ancistrus/ Sewellia med Paletter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • liindaa
    • January 2005
    • 205

    Ancistrus/ Sewellia med Paletter

    Hämtar ett nytt akvarie imorron, 112-liters. Tänkte testa på lite palettciklid-odling. Jag har även tänkt att ha ett par ancistrus där i, så kanske det blir ännu fler yngel ^^ Men om nu båda arterna leker, hur kmr paletterna uppträda ifall ancistrus-ynglen kmr för nära? För farligt för de små liven eller? Men jag kmr ju ha massor med växter och grottor, så det kanske inte spelar någon roll då?

    Annars, om jag ändrar mig, så kanske jag vill ha nån Sewellia. Men har tyvärr inte hittat någon information om dessa. Klarar de av revirhävdande paletter? Tyckte jag såg att de bara blir runt 5.5 cm?
  • rsoderberg
    • February 2007
    • 954

    #2
    För mig fungerade det inte med ancistrus tillsammans med paletter, ancistrusen tog rommen från paletterna så jag bytte till otocinclus istället. Mycket troligt felstavat men du kanske förstår ändå?

    Kommentar

    • liindaa
      • January 2005
      • 205

      #3
      okej, va synd =/ men kan inte det bero lite på? Hur bra var dina paletter på att vakta rommen? För om de lägger rommen i en grotta med bara EN liten inväg, så borde det inte vara några problem väl?

      Det är väl så att det är lite individuellt hur mkt de vill vakta rommen, endel är väl i grottan hela tiden?

      Vi får se hur det blir, först och främst blir det paletter iaf

      Kommentar

      • rsoderberg
        • February 2007
        • 954

        #4
        Tja mina är utmärkta yngelvårdare, men en fisk klädd i pansar är inte helt lätt att flytta på 

        Kommentar

        • liindaa
          • January 2005
          • 205

          #5
          hehe, nej kanske inte. har hört att ancistrus även brukar dominera akvariet så ;P

          Kommentar

          Arbetssätt...