Funderingar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • got2bjosefin
    • December 2006
    • 26

    Funderingar

    Jag har lite funderingar angående mitt 200 l kar.
    Jag har plockat på mej lite för många fiskar känner jag och skulle behöva gallra lite. Men jag har svårt att bestämma mej för vilka fiskar som ska vara kvar och vad dom ska få för sällskap istället.

    Just nu finns där: 1 öronål, 2 röda ciklider, 2 palettciklider, 3 eldbukar.

    Det lutar åt att eldbukarna och öronålen får vara kvar, och det skulle vara roligt att ha någon sorts stimfisk i karet också. Dessutom flyttar det in en 20 cm ancistrus på söndag, annars skulle den spolas ner i toaletten.

    Vad ska jag hitta på? Jag tycker ju att de röda cikliderna är väldigt vackra men eftersom dom är så aggresiva(iallafall mina) är dom inte så roliga, så dom åker nog.

    Skulle det fungera med ett litet stim moskitorasbora till eldbukarna och öronålen, eller blir dom uppätna?

    Många frågor...
    Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125013
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Moskitorasbora är det nog inte ens att du funderar på att skaffa, utan ska du ha en stimfisk är det nog vara någon barb eller stor tetra som skulle funka och inte bli uppäten.

    Väljer du däremot att behålla paletterna så bli urvalet lite större.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • got2bjosefin
      • December 2006
      • 26

      #3
      Ok, det är därför det är så bra att det finns ett forum där man ka få svar på alla sina dumma frågor
      Paletterna är ju fina men jag gillar nog de andra bättre...
      Det var ju just det, finns det någon färgglad liten stimfisk som klarar sig undan öronål och eldbukar/röda ciklider?
      Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125013

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Någon liten stimfisk kan vara risk att släppa i, då får du nog kolla in tex Dolkstickstetra, Brilljanttetra, Kongotetra och liknande som är lite större.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Guest

          #5
          Nu vet jag inte hur normala mina Koppartetror är men, de är mer som en barb i lynnet.
          Jag kunde inte ha dom med Neontetror, och för någon dag sedan såg jag en utav honorna jaga bort en Praktbotia!
          Du kan ju prova med ett sådant stim, och hoppas på att mina är normala!

          Kommentar

          Arbetssätt...