Guldfisk och Endlers

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erika
    • May 2007
    • 182

    Guldfisk och Endlers

    Hej hopp!
    Jag vill ha en liten stim fisk ihop med mina guldfiskar, finns det någon som passar, typ endlers ( så himmla fina!!) Jag har idag 220 liter med tre slöjstjärtar den största Viggo, han är på på ca 12 cm och tre guldfiskar där den största är omkring tio cm. Kanske man kan ha barb av något slag. Tacksam för förslag!
    Ha det gott!/ Erika
    MVH Erika
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    du ska inte ha endlers med dina slöjstjärtar...då kommer lätt att bli uppkäkade.......tror nog att barberna hade gett sig på slöjstjärtarna, tyvärr
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • Erika
      • May 2007
      • 182

      #3
      Hmmm...synd! Får hem ett 125 liters om någon vecka där ska det gå svädbärar yndel som nu är två månader gammla. Kan Endler vara där då? Eller kan de vara i 63 liter ihop med fyra svärdbärare ? (känner mig så osäker på mix av fiskar.)
      MVH Erika

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        du kan ha endlers antingen i ditt nya 125 liter eller hos dina vuxna svärdbärare i ditt 63 liters.....det går vilket som .....men tänk på att de ynglar av sig som fasen....har sj 2 st endlers som går i mitt 105 liters...väldigt fina är dem
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • Erika
          • May 2007
          • 182

          #5
          Hade tänk mig att de ynglar av sig.... Jag har även ett 30 liter där det just nu simmar 15 svärdbäraryngel som är två veckor gammla, de ska ju flutta till 125 litaren när de är två månader för då ha vi nog nya yngel som ska dit och två månaders yngel äter nyfödda Hmmm. (jag har akvarium från BB till förskola snart.... Få nog skaffa ett till.... )
          Tack för tipset!
          Förresten mina yngel vill min akvaiehandlare köpa och det är ju bra!
          /Erika
          MVH Erika

          Kommentar

          • macke_fisk
            • December 2005
            • 4442

            #6
            Ursprungligen postat av Erika
            Hade tänk mig att de ynglar av sig.... Jag har även ett 30 liter där det just nu simmar 15 svärdbäraryngel som är två veckor gammla, de ska ju flutta till 125 litaren när de är två månader för då ha vi nog nya yngel som ska dit och två månaders yngel äter nyfödda Hmmm. (jag har akvarium från BB till förskola snart.... Få nog skaffa ett till.... )
            Tack för tipset!
            Förresten mina yngel vill min akvaiehandlare köpa och det är ju bra!
            /Erika

            det är ju super bra ju......det är inte alltid en affär vill ha ynglen från en.....hänt mig ett x antal ggr ......men gör annars så att du gar endlers i ditt 30 liter....och så lägger du alla svärdbärare yngel i ditt 125 liters ^^
            MVH macke_fisk

            Kommentar

            • Erika
              • May 2007
              • 182

              #7
              Måste bara säga att jag har bara haft akvaium i ca tre månader. Skulle bara rädda några guldfiskar från kommunens växthus, de levde i ett badkar för att deras damm var sönder de i mörkgönt vatten. Köpte 63 liter, upptäckte det var för litet...köpte då större....220 liter......Blev helfrälst!!! Tänker redan på nästa ... 400 liter.......
              MVH Erika

              Kommentar

              • macke_fisk
                • December 2005
                • 4442

                #8
                Ursprungligen postat av Erika
                Måste bara säga att jag har bara haft akvaium i ca tre månader. Skulle bara rädda några guldfiskar från kommunens växthus, de levde i ett badkar för att deras damm var sönder de i mörkgönt vatten. Köpte 63 liter, upptäckte det var för litet...köpte då större....220 liter......Blev helfrälst!!! Tänker redan på nästa ... 400 liter.......

                oh satan xD.....vilka uppgraderingar av akvarium......först 63, sen 220 och sen 400 xD......haha....hur många akvarium har du??^_^
                MVH macke_fisk

                Kommentar

                • Erika
                  • May 2007
                  • 182

                  #9
                  Ursprungligen postat av macke_fisk
                  oh satan xD.....vilka uppgraderingar av akvarium......först 63, sen 220 och sen 400 xD......haha....hur många akvarium har du??^_^
                  Har inte köpt 400 liter än.... men så fort jag får pengar över så...
                  Har blivt "torsk" på fisk ju......
                  MVH Erika

                  Kommentar

                  • macke_fisk
                    • December 2005
                    • 4442

                    #10
                    Ursprungligen postat av Erika
                    Har inte köpt 400 liter än.... men så fort jag får pengar över så...
                    Har blivt "torsk" på fisk ju......

                    hehe...du vill ha större akvarium.....jag vill nästan bara ha akvarium runt 60-70 liter....pallar inte ha större akvarium......^^...men i början ville jag med ha syörre och stööre akvarium xD......vad har du för fiskar egentligen ^^??
                    MVH macke_fisk

                    Kommentar

                    • Erika
                      • May 2007
                      • 182

                      #11
                      Ursprungligen postat av macke_fisk
                      hehe...du vill ha större akvarium.....jag vill nästan bara ha akvarium runt 60-70 liter....pallar inte ha större akvarium......^^...men i början ville jag med ha syörre och stööre akvarium xD......vad har du för fiskar egentligen ^^??
                      Mina slöjisar och guldfiskar kommer ju bli större och då måste de ju få flytta från 220 till minst 400 liter, samt att jag kan ha en massa små stimfiskar i 220 litaren när de flyttat!!. Snyggt!!!!
                      och så har jag 30l, 63l och 125 l till "avel".
                      Bra Va???
                      MVH Erika

                      Kommentar

                      • macke_fisk
                        • December 2005
                        • 4442

                        #12
                        Ursprungligen postat av Erika
                        Mina slöjisar och guldfiskar kommer ju bli större och då måste de ju få flytta från 220 till minst 400 liter, samt att jag kan ha en massa små stimfiskar i 220 litaren när de flyttat!!. Snyggt!!!!
                        och så har jag 30l, 63l och 125 l till "avel".
                        Bra Va???
                        jaja...det är ju bra att du har några akvarium till avel...de får växa till sig i ditt 125 liter....tycker jag är väldigt bra ....men det blir ju ännu bättre när du får ditt 220 liter ledigt...ännu större akvarium, vilket innebär...fler fiskar
                        MVH macke_fisk

                        Kommentar

                        • Erika
                          • May 2007
                          • 182

                          #13
                          Ursprungligen postat av macke_fisk
                          jaja...det är ju bra att du har några akvarium till avel...de får växa till sig i ditt 125 liter....tycker jag är väldigt bra ....men det blir ju ännu bättre när du får ditt 220 liter ledigt...ännu större akvarium, vilket innebär...fler fiskar
                          Fast jag kommer nog inte ha stora fiskar ...bara en massa simmisar. Jag hoppas även på att köpa ett större hus, med ett eget akvarium rum....oj vad gott det skulle vara att bara smita undan och titta på fiskarna. En massa akvaium och en fotölj!
                          MVH Erika

                          Kommentar

                          • macke_fisk
                            • December 2005
                            • 4442

                            #14
                            Ursprungligen postat av Erika
                            Fast jag kommer nog inte ha stora fiskar ...bara en massa simmisar. Jag hoppas även på att köpa ett större hus, med ett eget akvarium rum....oj vad gott det skulle vara att bara smita undan och titta på fiskarna. En massa akvaium och en fotölj!

                            det låter riktigt gött ju...jag ska snart få upp mitt 105 liter på rummet....väntar bara på en ställning....men jag har fan nästan abstinens av att få upp mitt akvarium......fy fna vad jag ska kolla på det innan jag lägger ....det är verkligen avslappnande med akvarium
                            MVH macke_fisk

                            Kommentar

                            • Erika
                              • May 2007
                              • 182

                              #15
                              Det är verkligen avslappnande! Finns det någon fisk som skulle passa till guldisarna? By the way...folk skrattar åt mig när jag tycker Viggo (grålila slöjis) är söt.....lustiga människor i min närhet....
                              MVH Erika

                              Kommentar

                              Arbetssätt...