vad kan jag ha?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lill_Lena
    • September 2006
    • 173

    vad kan jag ha?

    jag har idag köpt ett 102 liters akvarium. på annons 600kr med pump och doppvärmare. väldigt bra och billigt =) svart välvd, köpte svart fin kornigt grus med, ser jättefint ut.
    nu funderar jag bara på vad jag kan ha i det. i mitt andra har jag molly och guppy, platy..men nu känner jag för något mer större. gärna gult och blått. någon som har nå förslag? vill helst ha sten och lite växter. alltså fiskar som passar till basiskt och inte surt vatten.
    hur är det med scalarer?

    Vad kan de passa ihop med? vill inte ha för blandade fiskarter heller. någon med förslag?

    förstår att det kan vara för litet för ciklider, men något liknande?
    gurami blir svårt eftersom de behöver mycke växtlighet och så är de så aggressiva mot varandra.
    så svårt alltså....
  • _Lena_
    • June 2006
    • 1273

    #2
    Scalarer behöver ett mycket större kar. Ett par fjärilsciklider, ett stim tetror och ett stim pansarmalar kanske?

    Kommentar

    • Lill_Lena
      • September 2006
      • 173

      #3
      Ursprungligen postat av _Lena_
      Scalarer behöver ett mycket större kar. Ett par fjärilsciklider, ett stim tetror och ett stim pansarmalar kanske?
      hej lena! =) (bästa namnet som finns )
      hmmm...nä, fjärilciklider behöver surt vatten..jag har så basiskt så jag har svårt att få ner ph:t. har haft de förut men de är så känsliga.även för mediciner...2 dog direkt nästan när jag var tvungen medicinera..samma med tetror behöver surt..det är svårt. jag får kanske kika på alla fiskarter och kanske det finns något som passar.

      Kommentar

      • Joachim.S
        • December 2005
        • 417

        #4
        jag tycker du ska skaffa dig ett par palettciklider de ær riktigt roliga om man inte haft ciklider førr och de ær lettlekta:P

        Kommentar

        Arbetssätt...