Sköldpadda med fiskar?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mijje85
    • July 2007
    • 33

Sköldpadda med fiskar?

Har just nu 400 liters akvarium fast har tänkt skaffa ett sånt där abnormt akvarie kring 1100 liter o täcka upp en hel vägg hemma...

Tänkte göra ena sidan landdel med eventuellt lite gräs tom!
    sen går den neråt med sand, sen kommer det sand blandat med smågrus.. efter det bara grus o lite sand samt en hel del växter (40-50 stycken)..

Vad för sköldpadda ska jag skaffa?
    Läste att dom äter upp fenorna och växter eller gäller det bara vissa?

Går det att kombinera med svarthaj, olika tetror tex neontetror och zebra, guppys, black mollys, svärdbärare..?

tips?
    Brasilianska jordätare och malar..
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

Vattensköldpaddor är rovdjur. De äter fisk; med tiden kommer de att äta upp alla de fiskar du nämner.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

Kommentar

• mijje85
      • July 2007
      • 33

Ursprungligen postat av Azur
      Vattensköldpaddor är rovdjur. De äter fisk; med tiden kommer de att äta upp alla de fiskar du nämner.
      finns det inte växtätare?

Brasilianska jordätare och malar..

Kommentar

• rsoderberg
        • February 2007
        • 954

En tjej jag känner hade rödörad sköldpadda med fiskar, och snacka om rovdjur. Vet inte om det finns någon vattensköldpadda som är vegetarian, det borde finnas frågan är troligen om det går att få tag på.

Kommentar

• Julle*
          • July 2007
          • 484

Hej

Hej hej. Vilken sköldpadda du än väljer så borde du pröva ha zebrafiskar för de är nog snabba nog att komma undan sköldisen. Sen vet att sköldpaddan kommer bajsa i vattnet
          msn: Julia_puma@hotmail.com
          Mvh Julle

Kommentar

• Pazappa
            • May 2007
            • 330

Nej, stressa inte fiskarna med ett jätterovdjur även om fiskarna är snabba! Men ag vet inget om sköldpaddor, trodde också att det fanns vegatarianer?

Kommentar

• Killer 21
              • May 2007
              • 60

Jag fick ta över ett akvarium med en skölpadda från min mor när brossan hadde trötnat på den.
              Denna krabat är ca 10 cm stor över skalet & det är en kart sköldpadda som är upp växt med olika fiskar ock det har aldrig varit något problem mellan dom.

Problemet var bara att när jag förde i lite ny fisk så började alla bete sig som om sköldpaddan hadde pest eller liknande när söldpaddan var i ena änden så var fiskarna i andra så ja har nu delat på dom.

Vad gäller växter så äter min allt men nu har ja testat Java ormbunkar & peppar peppar han har inte rört dom hela botten är täck likt en stor grön matta jag vet ej varför han ratar javan men han kanske bara är kräsen.
              Jag är inte synisk! Jag är synsk ja vet att det går åt helvete

Kommentar

• Verbal-slaughter
                • June 2007
                • 272

Fiskar funkar med sköldpadda... Som mat Du kan försöka med snabba fiskar men med tiden blir dom nog mat.... Men du kan alltid testa =)

Kommentar

• Azur
                  • March 2003
                  • 12946

Såvitt jag vet är inga vattensköldpaddor rena vegetarianer. Rödörad sköldpadda och antagligen många av de andra äter en del växter, särskilt när de blir äldre, men de slutar aldrig vara rovdjur.

PS: Grodor och salamandrar funkar ännu sämre med sköldpaddor än vad fisk gör.
                  Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

Kommentar

• maria_
                    • March 2007
                    • 2867

Ursprungligen postat av Pazappa
                    Nej, stressa inte fiskarna med ett jätterovdjur även om fiskarna är snabba! Men ag vet inget om sköldpaddor, trodde också att det fanns vegatarianer?
                    I så fall får man skaffa en landsköldpadda.
                    Med vänlig hälsning,
                    hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

Kommentar

• maria_
                      • March 2007
                      • 2867

FAST: på vissa ställen har man ju sett sköldpaddor med fiskar. Kanske går om fiskarna är i samma storlek som sköldpaddan? När jag var i kolmården hade de hajar med fiskar. Fint, men de fick skaffa ny fisk ganska ofta. Så kan man ju också göra om man vill. Fast det är ganska taskigt mot fiskarna.
                      Senast redigerad av maria_; 12 July 2007, 22:10.
                      Med vänlig hälsning,
                      hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

Kommentar

• eriahl
                        • April 2004
                        • 5681

Blir ju väldigt stressig och jobbig miljö hemma för fiskarna
                        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

Kommentar

• Aircut64
                          • July 2007
                          • 1207

Jag hade 2 styckna Rödöronskölpaddor och det gick inte o ha fiskar med dom precis ^^ och det lukta inte gott heller för skölpaddor skitar ner så mycket

Kommentar

• Jessi77
                            • July 2006
                            • 157

Såg i en butik där hade de fullvuxna sköldpaddor med fullvuxna påfågelciklider

Kommentar

Arbetssätt...