Tips?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Tips?

    Jag har ett 180-liters Juwel, som just nu innehåller 6 L103, 4 chokladmalar, ett palettpar, och ett Hemichromis lifalilipar med yngel.

    Men vartefter, när ynglen är borta, vill jag göra nå´t kul med det. Har svårt att bestämma mig, så jag tänkte kolla om nå´n har nå´t kul tips.

    Sanden är fin, ljus sand. Har varit inne på Tanganyika, med t.ex snäcklekare, har haft multifasciatus förr. Nå´n som har några andra kul idéer?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Tråkmånsar
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • HenrikV
      • January 2007
      • 358

      #3
      Om det blir snäcklekare så tycker jag absolut att du ska testa Lamprologus Ocellatus. Rätt så "rivig" fisk. Stoppar man ner handen i karet så får man ett nyp direkt. Altolamprologus Compressiceps eller Altolamprologus Calvus är ju också en idé. Dom funkar bra med snäcklekare, tar bara lite yngel. Utseendemässigt är dom ju klart coolast i Tanganyikasjön...
      Tanganyika

      Kommentar

      Arbetssätt...