fiskar till ett 180 liters ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • charlotta_
    • June 2007
    • 26

    fiskar till ett 180 liters ?

    Hej !!

    Har köpt ett 180 liters akvarium men vet inte riktigt vad jag ska ha i det.
    fick några fiskar med när jag köpte det:
    1 fläckig pansarmal
    2 rödmunstetror
    1 praktbotia
    ca 7 guppys

    guppysarna ska flytta till ett annat akvarium och praktbotian till ett större. Jag har tänkt att köpa fler av pansarmalarna och tetrorna.
    någon som har ett förslag på någon annan fisk ?? Har kollat lite på mosaikgurami men är inte säker på att dom passar ihop med fiskarna jag redan har.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Mosaikgurami passar fint till de fiskar du redan har, om du inte bryr dig om biotopriktigt kar. Kanske även en dvärgciklid skulle passa in som tex någon Apistogramma.
    Algätare är heller aldrig fel och kanske ett par Ancistus kunde få flytta in?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • charlotta_
      • June 2007
      • 26

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Mosaikgurami passar fint till de fiskar du redan har, om du inte bryr dig om biotopriktigt kar. Kanske även en dvärgciklid skulle passa in som tex någon Apistogramma.
      Algätare är heller aldrig fel och kanske ett par Ancistus kunde få flytta in?
      Tror det blir mosaikgurami och ett par ancistus men hur många honor ska man ha till mosaikgurmin ??

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Jag har haft ett par Mosaiker någon gång och det har funkat bra, men har även har läst i någon annan tråd om det och det funkade inte så bra. Prova att köpa ett par först och kanske utöka med en hona om hannen kivas med honan. Har även haft 4 stora hannar ensamna utan problem då honorna var slut i affären, men det kanske var det som var lösningen.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • charlotta_
          • June 2007
          • 26

          #5
          Ursprungligen postat av ansjo
          Jag har haft ett par Mosaiker någon gång och det har funkat bra, men har även har läst i någon annan tråd om det och det funkade inte så bra. Prova att köpa ett par först och kanske utöka med en hona om hannen kivas med honan. Har även haft 4 stora hannar ensamna utan problem då honorna var slut i affären, men det kanske var det som var lösningen.
          aha de låter bra , tror det blir ett par till att börja med

          Kommentar

          Arbetssätt...