Palettcikider och räka?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emmmma
    • February 2007
    • 17

    Palettcikider och räka?

    Hej.

    Har ett par palettciklider, tre mollys och ett litet stim med mindre stimfiskar i mitt 110 liters akvarium.

    Undrar om det finns några räkor som skulle kunna flytta in utan att bli mat?

    Hälsningar Emma
  • JEK
    • March 2007
    • 1467

    #2
    Nja, jag tror nog att dom blir uppætna av dina palettcichlider...
    Mvh.
    Johan - akvarielös!

    Kommentar

    • fougner
      • February 2007
      • 218

      #3
      Men det finns väldigt stora räkor som är runt 5-6cm. Om du får tag på sådanna så lär de inte bli uppätna.
      (kommer inte ihåg namnet på dem, jag såg dem i en djuraffär förut.)




      //Hampus
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1233063

      Kommentar

      • Cyphera
        • January 2007
        • 245

        #4
        Jag har ett palettpar och när de leker (vilket de gör typ "jämt") så biter de andra fiskar i fenorna. Har en skalar som ca 7 cm hög som ser helt förstörd ut (mycket förtjust i palettyngel, så han får skylla sig själv) så jag tror inte att räkor på 5-6 cm skulle klara sig.

        Kommentar

        • Emmmma
          • February 2007
          • 17

          #5
          Hm, sånna stora räkor låter intressant. Mina palettciklider är ganska snälla, har aldrig bitit mina andra fiskar, förutom varandra i början...

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Vuxna amano-räkor och Atya gabonensis klarar sig nog, men körsbär och andra miniräkor är nog bara att glömma.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • extraliv
              • September 2006
              • 8

              #7
              Mina paletter hade ihjäl en 4 cm stor amanoräka. Jag såg när dom hade ihjäl den så dom hann inte äta den. (Om dom nu skulle de)

              Kommentar

              Arbetssätt...