Vem är den skyldige?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    Vem är den skyldige?

    Jag har, till min förtvivlan, upptäckt att någon i karet är och nallar på mina växter.

    Ny tillskotten i karet är:
    Archocentrus spilurus (Blåögd ciklid)
    Melanotaenia boesemani (Boeseman´s regnbågsfisk)
    Puntius conchonius (Praktbarb)

    Jag har observerat att regnbågarna är och naffsar lite men inte att dom skulle ta dom regelrätta tuggorna som nu är fallet.

    Ingen av dessa arter ska ju vara direkta växtätare, eller?

    (Tur att man har ett tomt kar så vandalerna kan flytta när dom är identifierade)
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri
  • Aquastyle
    • August 2006
    • 126

    #2
    Kan bara uttala mig om Spilurusen där. Den rycker ibland upp växter i mitt akvarium, men den har mig veterligen aldrig ätit på dem.

    Kommentar

    • heeke
      • April 2003
      • 5033

      #3
      Ja, gräver gör dom iaf. Trodde de var mest vid lek, men det kanske är på g redan.
      Som sagt har inte heller sett att dom skulle tugga på växterna.
      heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

      Kommentar

      • heeke
        • April 2003
        • 5033

        #4
        Jag är väl inte ensam om att ha dessa fiskar hoppas jag??!!
        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

        Kommentar

        • Limia1
          • December 2006
          • 325

          #5
          Ursprungligen postat av heeke
          Jag är väl inte ensam om att ha dessa fiskar hoppas jag??!!
          Hej

          Misstänker starkt dina praktbarber, har inte haft sådana själv. Men barber är kända för att kunna gå rätt hårt åt vissa växter.

          MVH/Anita

          Kommentar

          • heeke
            • April 2003
            • 5033

            #6
            Jag fick en liten mini krach i karet med näringsbrist och alger som resultat. Kan vara så att det slunkit med växter ner när dom nafsat alger, så jag kanske ska hålla inne med uvisningsbeslutet någon vecka iaf och se vad som händer när jag rätar upp gödningen igen.
            heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

            Kommentar

            Arbetssätt...