Vad passar i 54l?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emmachokladmal
    • December 2006
    • 89

    Vad passar i 54l?

    Hej hej!

    idag har jag tio amandatetror, en dvärg gurami hona, tre pansarmalar, tre sugmalar... är lite sugen på palettciklider och platy skulle det funka?

    annars ge gärna tips på vad jag kan ha istället! puss och kram
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    jag tycker det låter lagom med fisk i ditt kar ....men om jag skulle ha haft i en firre till så skulle jag ha skaffat en hane till din ensamme gurami hona
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • Lenmar
      • February 2004
      • 6154

      #3
      Instämmer med ovanstående, det räcker så. Amanda tetrorna blir garanterat mat till paletterna. Platy är alldeles för hetsiga för din dvärgguramihona och dina kolglödstetror. Tycker jag....
      Goa hälsningar, Maria Min hemsida
      Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

      Kommentar

      • Emmachokladmal
        • December 2006
        • 89

        #4
        Tack för svar...
        hane har jag tänkt skaffa ett tag men jag tycker det ser så tomt ut i karet

        skulle gärna ha nån mer fisk sort. någon lite spännande... ingen som har någon ideé, helst får den inte vara för dyr heller

        Kommentar

        • MaxRobban
          • August 2006
          • 1048

          #5
          Palettcikliden hade jag också hoppat över, då är nog Platy bättre iallafall även om de är lite ivriga. Men du har ju egentligen bara ett stim med tetra och de är ju små och en gurami.. de andra fiskarna är ju bottenlevande..

          Du gillar inte Endlers ?

          hälsn Robban

          Kommentar

          • alcar
            • April 2005
            • 1398

            #6
            om du gör dig av med guramin så skulle du ju kunna skaffa ett par fjärillar om du vill ha kvar guramin så kan du köpa mer pansarmalar (dom är ju stimmfiskar)
            mvh alexander
            min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

            Kommentar

            • Emmachokladmal
              • December 2006
              • 89

              #7
              fjärilar gillar jag

              Jag hade fjärilar med de dog bara! :O de är superfina men jag är lite trött på att de dör jämt, endlers tycke rjag är ganska jättemycket tråkiga faktiskt.. pansarmalar har jag tänkt lköpa nya men har inte blivit av nu på senaste bara. fler förslag?

              tack för de svar hittils! Puss

              Kommentar

              • macke_fisk
                • December 2005
                • 4442

                #8
                det är lite synd att det är ett 54 liter....kommer inte på så många fiskar nu till ditt kar....men varför inte försöka med ett litet stim neontetror??...synd att du inte gilllar endlers guppy...de är sjukt snygga
                MVH macke_fisk

                Kommentar

                • Emmachokladmal
                  • December 2006
                  • 89

                  #9
                  njaaaa tetror...

                  jag har ju redan amandatetror och jag är inget big fan av neontetror, skulle vilja ha en fisk som sticker ut lite mer

                  men endlers guppy är det de som ser ut som miny guppy eller? har en bild av dem i huvudet men är inte säker på att det är rätt? funderade lite på någon annan levandefödande? någon annan som kommer på nåt bra?

                  tacksam för svar

                  Kommentar

                  Arbetssätt...