Svartvita fiskar.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kimra
    • December 2006
    • 29

    Svartvita fiskar.

    Hej !
    Idag har jag köpt 3 albino pansarmalar, och kommit fram till vilka fiskar jag vill ha i mitt 128 liters kar, frågan är hur många vuxna djur som får plats ?
    Jag ska ha 10 sebrafiskar. Svarta platy, hur många? Pansarmalar, hur många ? Karet är 80x40x40 cm.
    Jag byter 30% en gång i veckan.
  • Kimra
    • December 2006
    • 29

    #2
    Jag har räknat lite, vad tror ni om 8st sebra fiskar, 6st pansarmal, 6 (4 honor +2 hannar) platy ?

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Det var ungefär vad jag funderade på, men den skillnaden att jag tänkte 10 sebrafiskar och 4 Platy. De kommer att bli många nog ändå
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Kimra
        • December 2006
        • 29

        #4
        Köpt ett större akvarium

        Efter jag haft igång 128 liters karet i en vecka köpte jag mig ett 220 litters !
        Så jag undrar vad jag får plats med däri ?
        6-8 pansarmalar ? Saxfisk har jag tänkt mig 6-12 ?
        Två khulli ålar ska bo där också, funderar att köpa små scalarer 6st, efter malarna och saxfiskarna växt till sig. När scalarerna har växt till sig behåller jag ett par eller byter till mig små scalarer. I akvariet kommer det finnas mycke växter och en svart botten.
        I 128 karet blir det kvar ; 8 neon tetror, 5 sebrafiskar, 2 platy(1 honyngel +1 hane). Två platy honor ska jag köpa, ska jag ha fler sebrafiskar ?



        Jag har fastnat i akvrieträsket.....

        Kommentar

        Arbetssätt...