Hva annet enn fisk i akvariet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • desiredillusion
    • February 2006
    • 512

    Hva annet enn fisk i akvariet?

    Heisann!

    Etter å ha lest at flere her på forumet har både reker, kreps og frosker i akvariene sine, har jeg og samboeren begynt å tenke litt på om vi skal utvide antallet beboere i 130 literen vår (ferskvann).
    Hva vi har der: ca 20 neon- og kardinaltetra, 1 kampfisk, 3 ancistrus, 1 praktbotia, 2 sae og 4 eplesneiler.

    Noen som har forslag på hva vi kan vurdere til en tank på 130 liter?

    Veldig takknemlig for alle svar!!
    I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

  • _Lena_
    • June 2006
    • 1273

    #2
    Äter inte praktbotian upp sniglarna? Botior ska ju vara snigelätare. Och praktbotian känner en sig inte ensam det är väl en stimfisk, så fler eller färre (den blir ju allt för stor) av den röstar jag på.

    Kommentar

    • desiredillusion
      • February 2006
      • 512

      #3
      Nei, hun rører ikke eplesneilene

      Takk for forslaget, jeg har faktisk tenkt på å skaffe flere praktbotiaer, jeg er bare redd det skal bli krangel ettersom hun har vært eneste praktbotia i nesten ett år.... Så det jeg leter etter er artsfrender i hennes egen størrelse, kanskje mindre fare for krangel da?
      I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

      Kommentar

      • _Lena_
        • June 2006
        • 1273

        #4
        Jo jag tror att ungefär samma storlek är en bra ide när man introducerar nya och gärna ett par till på samma gång så har de lite övertag oxå.

        Kommentar

        • desiredillusion
          • February 2006
          • 512

          #5
          _Lena_: takk for svarene dine
          I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

          Kommentar

          • Thomas&Anna
            • January 2006
            • 1030

            #6
            Ursprungligen postat av _Lena_
            Äter inte praktbotian upp sniglarna? Botior ska ju vara snigelätare. Och praktbotian känner en sig inte ensam det är väl en stimfisk, så fler eller färre (den blir ju allt för stor) av den röstar jag på.

            Hej!

            Jo botior äter sniglar men bara små sniglar. Jag (Anna) har föttupp äpplesniglar, dom går bra ihop med ´praktbotiorna bara dom är tillräkligt stora. Men i karet där jag har dvärgbotior och stora äpplesniglar som lägger ägg, äter dom upp snigelungarna så fort dom kläggs.
            Thomas & Anna

            www.annaothomas.com

            Kommentar

            Arbetssätt...